Premier Włoch Giuseppe Conte oświadczył w środę w parlamencie, że najbliższy szczyt UE musi wypracować „odważną wizję” budowy silniejszej Unii po kryzysie. Ostrzegł przed „nacjonalistycznymi odpowiedziami” i ratowaniem się kosztem innych krajów.
W wystąpieniu w Izbie Deputowanych Conte przedstawił informację rządu przed zwołanym na 17-18 lipca unijnym szczytem w Brukseli poświęconym przyszłemu budżetowi UE i funduszowi odbudowy ze skutków pandemii koronawirusa.
„Kryzys spowodowany przez pandemię jest symetryczny. Rada UE musi stanąć na wysokości zadania i przedstawić odważną wizję, nie może zabraknąć celów o zasięgu epokowym” - mówił włoski premier.
„Tylko zjednoczeni - jak dodał - uczynimy znów Unię silną”. „Nacjonalistyczne rozwiązania byłyby anachroniczne i przywróciłyby dawny świat; każdy tylko nie bezpieczny i chroniony” - ocenił Conte.
Premier zauważył: „Możemy dzisiaj potwierdzić, że Włochy w zdecydowany sposób przyczyniły się do wypracowania kroków, które Unia musi podjąć, by stanąć na wysokości wobec swej historii, cywilizacji, przeznaczenia”.
Szef włoskiego rządu przyznał, że w nadzwyczajnej sytuacji kryzysu na tle pandemii UE wraz ze wszystkimi swymi instytucjami już podjęła szybko „fundamentalne decyzje”.
Za bezprecedensową uznał utworzenie funduszu odbudowy oraz zmianę w relacjach między Komisją Europejską i rządami krajów członkowskich. “Teraz to poszczególne państwa wezwane są do większej odpowiedzialności i wskazania swoich projektów ożywienia” - podkreślił Conte.
Zaznaczył zarazem: „Kiedy zagrożone są fundamenty UE żaden kraj nie może odnosić korzyści kosztem innych. Na tym groźnym zakręcie historii UE albo wszyscy wygramy, albo przegramy wszyscy”.
Szef włoskiego rządu wyraził przekonanie, że decyzje dotyczące funduszu odbudowy powinny zapaść w lipcu i nie mogą zostać „zdewaluowane do gorszego kompromisu”.
„To byłoby nie do przyjęcia z punktu widzenia politycznego, ekonomicznego, a także moralnego. Nie zasługują na to dziesiątki tysięcy ofiar i firmy ponoszące skutki pandemii” - powiedział Conte.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych