pc/MIB
Podczas oficjalnej wizyty Pary Prezydenckiej w Kazachstanie w czwartek, minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk spotkał się z ministrem inwestycji i rozwoju Kazachstanu Zhenisem Kassymbekem. Głównymi tematami rozmowy była współpraca w dziedzinie transportu i budownictwa.
Adamczyk powiedział, że Polska wspiera działania spółek kolejowych, mające na celu uruchomienie kolejnych regularnych połączeń towarowych między Europą a Azją. Odniósł się przy tym do działalności stowarzyszenia Międzynarodowej Transkaspijskiej Trasy Transportowej (MTTT), którego członkami są koleje: Polski, Kazachstanu, Ukrainy, Azerbejdżanu, Gruzji, Kirgistanu, Turkmenistanu, Turcji i Chin. Zaprosił również ministra Kassymbeka do wzmocnienia współpracy w dziedzinie transportu morskiego.
Ministrowie podkreślili rosnące znaczenie polskich przedsiębiorstw budowlanych na kazachstańskim rynku, a szef MIB zapowiedział możliwość zwiększenia ich zaangażowania.
– Doceniamy, że polskie firmy mają dobre warunki dla działalności na terenie Kazachstanu. Jeśli są potrzeby po stronie producenckiej, chętnie zainteresujemy tym polski sektor – nie tylko w zakresie materiałów, lecz także w zakresie realizacji inwestycji – powiedział minister.
Minister Andrzej Adamczyk dodał, że Polska realizuje dwa znaczące przedsięwzięcia infrastrukturalne: Program Budowy Dróg Krajowych oraz Krajowy Program Kolejowy o wartości blisko 50 mld euro. Zaznaczył, że jednym z priorytetowych projektów rządu jest międzynarodowy szlak drogowy Via Carpatia, który mógłby zostać wykorzystany dla wzmocnienia współpracy polsko-kazachstańskiej.
SEA Europe: Czas na wspólną pracę na rzecz Europejskiej Strategii Przemysłu Morskiego
Warunki klimatyczne i zagrożenie tras morskich zmartwieniem Włochów. Chodzi o wzrost cen... kawy
Ukraińska agencja wskazała firmę, która zajmie się sprzedażą superjachtu zarekwirowanego rosyjskiemu oligarsze
Ciemne chmury nad Orlen Trading Switzerland. Utracone zaliczki dotyczyły ropy m.in. z Wenezueli
Władze USA decydują się na trzykrotne zwiększenia cła na stal i aluminium z Chin. Celem jest ochrona własnego rynku
Czy gospodarka chińska przebudzi się? Analiza rynku frachtowego, czarterowego i kontraktowego (tydzień 11-14/2024)