PMK
Jerzy Materna, sekretarz stanu w ministerstwie gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, przewodniczył pierwszemu posiedzeniu Komitetu Sterującego do spraw Inwestycji na Śródlądowych Drogach Wodnych.
- Cieszę się, że realizując plany resortu możemy współpracować z przedstawicielami różnych środowisk zainteresowanych rozwojem żeglugi śródlądowej – powiedział Jerzy Materna.
Wiceminister podkreślił, że ważnym krokiem realizacji celów będzie przyjęcie przez Polskę Porozumienia AGN. Dokument obecnie procedowany jest w Sejmie, a jego ratyfikację planuje się do końca bieżącego roku.
Członkowie spotkania
W spotkaniu wzięli udział członkowie Komitetu oraz grupy roboczej.
W skład Komitetu wchodzą: wiceministrowie środowiska, rozwoju, energii oraz infrastruktury i budownictwa, przedstawiciele zarządów województw nadodrzańskich i nadwiślańskich, prezesi zarządów portów morskich, szefowie firm sektora transportowego i logistycznego, członkowie zarządów największych firm energetycznych, przedstawiciel sektora pozarządowego.
Grupa robocza i regulamin
Podczas spotkania przyjęto regulamin oraz powołano grupę roboczą Komitetu Sterującego do spraw Inwestycji na Śródlądowych Drogach Wodnych.
Uczestnicy spotkania zapoznali się z działaniami resortu związanymi z przywróceniem żeglowności na śródlądowych drogach wodnych. Poznali także wyniki inwentaryzacji części składowych śródlądowych dróg wodnych.
Spotkanie grupy roboczej Komitetu Sterującego do spraw Inwestycji na Śródlądowych Drogach Wodnych planowane jest w styczniu przyszłego roku.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych