pc
Premier Włoch Giuseppe Conte podziękował w poniedziałek władzom Hiszpanii za to, że postanowiły przyjąć migrantów ze statku organizacji pozarządowej. Wcześniej jednostki nie przyjęły władze Włoch, które poprosiły o to Maltę. Także ten kraj nie wpuścił statku.
Statek "Aquarius" z 629 migrantami zawinie do portu w Walencji - poinformowały służby prasowe nowego hiszpańskiego premiera Pedro Sancheza. Na pokładzie jest m.in. 123 nieletnich bez opieki, 11 dzieci i siedem kobiet w ciąży. Niektórzy migranci mają obrażenia.
Odnosząc się do decyzji rządu w Madrycie Conte oświadczył: "Dziękuję władzom hiszpańskim za przyjęcie statku +Aquarius+". "Poprosiliśmy Europę o gest solidarności i ten gest się pojawił" - dodał premier.
Wicepremier i szef włoskiego MSW Matteo Salvini, który w niedzielę postanowił, że statek organizacji SOS Mediterranee nie zostanie wpuszczony do żadnego włoskiego portu, oświadczył komentując decyzję władz Hiszpanii: "Podniesienie głosu, czego Włochy nie robiły od lat, opłaca się".
Lider prawicowej Ligi zapytany na konferencji prasowej o to, czy nie uważa, że krok Hiszpanii jest "policzkiem dla Włoch", odparł: "Chciałbym dziesiątki takich policzków". "Jeśli rząd francuski, angielski, grecki, cypryjski czy fiński chciałyby nam pomóc, gotów jestem przyjmować policzki od rana do wieczora" - dodał Salvini.
"Chciałbym, aby Malta wzięła na siebie odpowiedzialność, żeby zaangażowały się Francja i Wielka Brytania; chciałbym, żeby wszyscy poczuli się trochę Włochami" - oświadczył szef MSW.
Premier Malty Joseph Muscat ogłosił na Twitterze, że rząd wyśle na "Aquariusa" zaopatrzenie. Nie podał żadnych szczegółów tej operacji. Wcześniej informowano o kończących się powoli zapasach żywności dla ponad 600 migrantów na pokładzie statku.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych