pc/gov.pl
„System finansowania gospodarki wodnej w Polsce” – pod takim tytułem 6 grudnia br. odbyło się spotkanie dotyczące potrzeb i możliwości finansowania inwestycji z zakresu zaopatrzenia ludności w wodę, gospodarki wodno-ściekowej i ochrony przeciwpowodziowej.
Spotkanie zostało przygotowane przez Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej w ramach projektu Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) i Komisji Europejskiej.
Wydarzenie składało się z czterech sesji, w których aktywny udział wzięli przedstawiciele MGMiŻŚ. Sesja pierwsza poświęcona była zaopatrzeniu ludności w wodę i gospodarce wodno-ściekowej. Podczas tej części Małgorzata Bogucka - Szymalska, zastępca Dyrektora w Departamencie Gospodarki Wodnej i Żeglugi Śródlądowej w MGMiŻŚ, wskazała potrzeby finansowe w sektorze zaopatrzenia ludności w wodę oraz gospodarki wodno-ściekowej.
Sesja druga poświęcona była ochronie przeciwpowodziowej w kontekście potrzeb i możliwości finansowania strategicznych inwestycji.
Podczas trzeciej sesji dotyczącej Ramowej Dyrektywy Wodnej mówiono o projektach służących utrzymaniu i poprawie dobrego stanu środowiskowego wód w Polsce, w tym programie azotanowym.
Warsztaty zakończyła czwarta sesja, na której dyskutowano o potrzebach i możliwościach w zakresie finansowania gospodarki wodnej w długofalowej perspektywie.
Oprócz MGMiŻŚ, w wydarzeniu wzięli udział m.in.: przedstawiciele Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie, Ministerstwo Środowiska, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Europejski Bank Inwestycyjny JASPERS, Związek Gmin Wiejskich RP, przedstawiciele organizacji pozarządowych, Związek Miast Polskich, a także Bank Ochrony Środowiska.
Liczny udział przedstawicieli różnych instytucji pozwolił na efektywną dyskusję w kwestii finansowania przedsięwzięć z zakresu gospodarki wodnej.
Wynikiem spotkania jest raport OECD/KE zawierający rekomendacje dla Polski w zakresie potrzeb i możliwości finansowania gospodarki wodnej.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych