mk
Umowa Stanów Zjednoczonych z Chinami o wolnym handlu musi zostać wynegocjowana do 1 marca 2019 roku, gdyż w przeciwnym razie strona amerykańska nałoży zapowiadane nowe cła - potwierdził w niedzielę przedstawiciel USA ds. handlu Robert Lighthizer.
Jak zaznacza Reuters, globalne rynki niepokoi ewentualność otwartego konfliktu dwóch największych gospodarek świata w związku ze znaczną nadwyżką Chin w handlu ze Stanami Zjednoczonymi oraz oskarżaniem strony chińskiej przez USA o nielegalne korzystanie z obcej własności intelektualnej.
"Jeśli o mnie chodzi, jest to termin ostateczny. Gdy rozmawiałem z prezydentem USA, nie mówił o przesuwaniu go poza marzec" - powiedział Lighthizer w programie informacyjnym Face the Nation telewizji CBS nawiązując do niedawnej decyzji Donalda Trumpa o zawieszeniu nowych ceł na czas negocjacji.
"Ustalono to tak, że po upływie 90 dni cła te zostaną podniesione" - dodał Lighthizer.
Na szczycie G20 w Argentynie pod koniec ubiegłego tygodnia Trump i prezydent Chin Xi Jinping uzgodnili zawieszenie planowanego na 1 stycznia zwiększenia z 10 do 25 proc. amerykańskich stawek celnych na chińskie towary wartości 200 mld dolarów. Krok ten ma ułatwić toczące się negocjacje na temat umowy o wolnym handlu.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych