pc
Powiązanie składki ZUS ze średnim wynagrodzeniem w gospodarce narodowej. To rozwiązanie ma zachęcić polskich armatorów do pływania pod polską banderą – informuje Radio Gdańsk. Obecnie jest to dla nich nieopłacalne z powodu wysokich stałych kosztów funkcjonowania.
Z wyliczeń, jakie dla statku Koszalin przygotowali kpt. Tadeusz Hatalski, członek Narodowej Rady Rozwoju, oraz dr Katarzyna Skrzeszewska z Akademii Morskiej w Gdyni, wynika, że gdyby pływał on pod polską banderą, roczne koszty stałe wyniosłyby armatora prawie milion złotych. Pod tanią banderą, w tym przypadku bahamską, to 117 tys. złotych rocznie – informuje Radio Gdańsk. Przy obliczeniach pod uwagę wzięto: opłaty inspekcyjne, podatek tonażowy, opłaty klasyfikacyjne, opłaty rejestrowe oraz składki na ubezpieczenie społeczne.
Kpt. Hatalski poinformował Radio Gdańsk, że Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej pracuje obecnie nad stworzeniem warunków, dzięki którym armatorom będzie opłacało się pływać pod polską banderą. Powiedział, że aby obniżyć stałe koszty, trzeba zapewnić ulgę lub refundację przypadającej na pracodawcę składki ZUS, która w Polsce dla armatorów jest wysoka, ponieważ wynagrodzenie brutto marynarzy również jest wysokie. Rozwiązaniem miałoby być powiązanie jej ze średnim wynagrodzeniem brutto w gospodarce narodowej.
Obecnie wszystkie statki należące do Polskiej Żeglugi Morskiej pływają pod tanią banderą. Powodem są niskie koszty roczne, jakie musi ponosić armator, co umożliwia mu rywalizację ze światową konkurencją – informuje Radio Gdańsk.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych