pc
Rząd Tanzanii wszczął w poniedziałek śledztwo w sprawie katastrofy promu na Jeziorze Wiktorii, w której zginęło co najmniej 227 osób. Planowane jest także zbudowanie nowego, większego promu w miejsce tego, który zatonął.
"Wstępne dochodzenie wykazało, że przeciążenie było główną przyczyną przewrócenia się promu MV Nyerere. Na pokładzie było ponad 260 osób, a prom przeznaczony był dla 101 pasażerów" - oświadczył premier Tanzanii Kassim Majaliwa. Wyjaśnił, że szczegółowe śledztwo będzie prowadzone byłego szefa sił zbrojnych gen. George'a Waitara, a raport powinien zostać dostarczony rządowi w ciągu 30 dni.
Premier Tanzanii dodał, że 227 to potwierdzona, ale być może nie ostateczna liczba ofiar. "Wrak może zawierać więcej ciał" - powiedział Majaliwa. Wyjaśnił, że obecny dowódca sił zbrojnych gen. Venance Mabeyo będzie nadzorował prace nad wyciągnięciem wraku promu. Według premiera w katastrofie zginęło 200 osób dorosłych i 27 dzieci. Uratowanych zostało do tej pory 41 osób.
Szef rządu Tanzanii poinformował także, iż wydał już swoim urzędnikom polecenie przyjmowania ofert na budowę nowego, większego promu, który będzie kursował między wyspami Ukara i Bugorora. "Zatopiony prom mógł pomieścić 25 ton i 101 pasażerów, ale teraz chcemy zbudować jednostkę zdolną pomieścić 50 ton i ponad 200 pasażerów" - powiedział premier.
Do najtragiczniejszego w skutkach wypadku na Jeziorze Wiktorii doszło w 1996 roku, gdy w wyniku zatonięcia promu Bukoba śmierć poniosło ponad 800 osób. Blisko 200 osób zginęło w 2011 roku, gdy prom Spice Islander zatonął u wybrzeży Tanzanii, w pobliżu Zanzibaru.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych