• <
urząd_morski_gdynia_2021

Szlak kolejowy „Rail Baltica” – wizyta studyjna

28.08.2015 06:04 Źródło: własne
Strona główna Prawo Morskie, Polityka Morska, Ekonomia Morska Szlak kolejowy „Rail Baltica” – wizyta studyjna
Szlak kolejowy „Rail Baltica” – wizyta studyjna - GospodarkaMorska.pl

Catherine Trautmann, Europejski Koordynator korytarza sieci bazowej TEN-T „Morze Północne – Bałtyk”, przedstawiciele Komisji Europejskiej z Dyrekcji Generalnej ds. Mobilności i Transportu, wiceministrowie ds. transportu z Polski, Litwy, Łotwy i przedstawiciele ministerstwa gospodarki z Estonii oraz reprezentanci władz samorządowych uczestniczyli wraz z delegacjami w wizycie studyjnej na pokładzie szynobusa, który 27 sierpnia 2015 r. przejechał z Białegostoku do Kowna.

- Realizacja "Rail Baltica" znacznie poprawi komunikację między naszymi krajamii ułatwi przejazd na trasiekorytarza"Morze Północne – Bałtyk" – poinformował wiceminister infrastruktury i rozwoju Sławomir Żałobka, który wraz z litewskim wiceministrem transportu i komunikacji, Sauliusem Girdauskasem pełnili rolę gospodarzy podczas przejazdu delegacji szynobusem udostępnionym przez Przewozy Regionalne.

Wiceszef resortu S. Żałobka przedstawił założenia szlaku kolejowego „Rail Baltica” i przekonywał, że projekt ten jest kluczowy dla wszystkich zaangażowanych stron – krajów partnerskich w projekcie, jak również innych państw sąsiedzkich w UE.

- Celem wizyty, w tym podróży, przebiegającej wzdłuż trasy planowanego połączenia kolejowego, które jest częścią szlaku „Rail Baltica”, jest przedstawienie polskiego zaangażowania w to przedsięwzięcie, a także cennych przyrodniczo obszarów Polski, przez które przebiegać będzie ten szlak kolejowy – dodał wiceminister Żałobka.

Ze względu na lokalizację planowanej inwestycji w obszarze cennym przyrodniczo, niezwykle ważne jest z jednej strony dostosowanie zakresu inwestycji do potrzeb przewozowych i gospodarczych, z drugiej – zapewnienie minimalizacji potencjalnego negatywnego oddziaływania inwestycji na środowisko, zarówno w fazie budowy jak i eksploatacji.

W ramach pierwszego naboru dla projektów CEF (instrument finansowy „Łącząc Europę”), który został ogłoszony we wrześniu 2014 r., Polska zgłosiła między innymi zlokalizowany na ciągu „Rail Baltica” projekt modernizacji odcinka Sadowne – Białystok wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne. Szacowana wartość tego projektu wynosi 2,7 mld zł. Natomiast projekt modernizacji na odcinku Białystok – Suwałki – Trakiszki (granica państwa)” wstępnie planowany jest do zgłoszenia w drugim lub trzecim konkursie CEF.

W wizycie studyjnej uczestniczyli: Catherine Trautmann, Europejski Koordynator korytarza sieci bazowej TEN-T „Morze Północne – Bałtyk”, przedstawiciele Komisji Europejskiej z Dyrekcji Generalnej ds. Mobilności i Transportu wiceministrowie transportu z Polski (Sławomir Żałobka), Litwy (Saulius Girdauskas), Łotwy (Dins Merirands) i przedstawiciele ministerstwa gospodarki z Estonii, a także członek zarządu Polskich Linii Kolejowych – PKP PLK S.A. (Piotr Wyborski) i dyrektor generalny Kolei Litewskich (Stasys Dailydka) oraz reprezentanci władz samorządowych (m.in. marszałek województwa podlaskiego Mieczysław Baszko).

legal_marine_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 35671,00 $ tona -0,25% 28 lip
 Cynk 2951,00 $ tona 0,10% 28 lip
 Aluminium 2516,00 $ tona 0,76% 28 lip
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.