Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej oraz Krzysztof Kozłowski, podsekretarz stanu w tym resorcie zakończyli trzydniową wizytę w Islandii.
Goście z Polskizwiedzali stocznie, fermy i przetwórnie ryb, przedsiębiorstwa produkujące specjalistyczny sprzęt dla branży rybnej. Zostali przejęci przez gospodarzy Uniwersytetu w Akureyri. Była również okazja do rozmów z przedstawicielami armatorów kutrów rybackich.
W Instytucie badań nad żywnością i biotechnologią Matis doszło do podpisania przez ministrów obu krajów listu intencyjnego o współpracy w obszarze rybołówstwa, hodowli ryb, biotechnologii, przemysłu stoczniowego i handlu. Sygnatariusze listu wyraziliw ten sposób chęć współdziałania na rzecz rozwoju poprzez wymianę doświadczeń i dobrych praktyk.
Rybołówstwo to naturalne pole współpracy między Polską i Islandią – podkreślił Marek Gróbarczyk.
Polscy ministrowie zwrócili uwagę na potencjał islandzkiego przemysłu rybnego i jakość islandzkich produktów rybnych wyrażając nadzieję, że na rozpoczynającej się współpracy skorzystająprzedstawiciele branży przetwórczej w naszym kraju.
Spotkanie z islandzkimi armatoramirybackimi było okazją do przybliżenia polskiej branży, zaznaczenia jakości usług świadczonych przez naszych przedsiębiorców tego sektora. Było też okazją do przedstawienia perspektyw przemysłu stoczniowego, jakie otwiera przygotowana przez Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej i przyjęta właśnie po trzecim czytaniu przez parlament ustawa stoczniowa.
Islandia jest krajem wyspiarskim, a jej gospodarka jest oparta na rybołówstwie i szeroko pojętej branży rybnej. Stąd tematyka wizyty oscylowała przede wszystkim wokół problematyki rybołówstwa, ale także wspomnianego przemysłu stoczniowego. Tych obszarów dotyczyły m.in. rozmowy z Gunnarem Bragi Sveinssonem, ministrem rybołówstwa i rolnictwa z Ministerstwa Przemysłu i Innowacji Republiki Islandzkiej.
Przypomnijmy, iż wizyta w Islandii była następstwem spotkania ministra Marka Gróbarczyka z Gunnarem SnorriGunnarssonem, ambasadorem Islandii na początku br.Już wtedy obie strony podkreśliły potrzebęwzmacniania dobrych relacji Polski i Islandii oraz zacieśniania współpracy w obszarach związanych z szeroko rozumianą gospodarką morską
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych