ew
Wczoraj zakończyło się Forum Wizja Rozwoju, które odbywało się w Gdyni. Obok dyskusji w zróżnicowanych blokach tematycznych pojawił się też wątek tzw. srebrnej gospodarki, czyli polityki senioralnej. Przedstawiciele miasta uczestniczyli w panelach dyskusyjnych także jako prelegenci.
O inwestycjach i rozwoju branży energetycznej, aktywnym starzeniu się, postępie w ekomobilności oraz na przykład o strategiach, które mogą wzmocnić przemysł stoczniowy i porty morskie – to tylko kilka wątków, które były przewodnimi motywami paneli dyskusyjnych podczas drugiego dnia Forum Wizja Rozwoju.
Forum Wizja Rozwoju, jedno z największych gospodarczych wydarzeń w północnej Polsce, to blisko 500 panelistów, którzy od poniedziałkowego poranka dyskututowali w Gdyni na tematy dotyczące tytułowej wizji rozwoju w poszczególnych sektorach, z naciskiem na kwestie rozwoju gospodarczego. To także wystąpienia szczególnych gości, na czele z urzędującymi ministrami. Drugiego dnia konferencji o perspektywach związanych z działalnością swoich resortów mówiła między innymi podsekretarz stanu w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, Elżbieta Bojanowska. W swoim wystąpieniu skupiła się na problematyce tzw. „srebrnej gospodarki”, skupiającej się wokół potrzeb społecznych licznej grupy osób starszych.
- Dzisiaj osoby w wieku powyżej 60 lat to blisko 24 procent naszego społeczeństwa. Zgodnie z prognozą demograficzną, w roku 2050 takich osób będzie już ponad 40 procent. To, że dziś o tym debatujemy, że mówimy o pewnej wizji rozwoju, jest odpowiedzią na to, co dzieje się właśnie w naszym społeczeństwie – mówiła podczas swojego wystąpienia Elżbieta Bojanowska, podsekretarz stanu w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. - Powoli obserwujemy wzrost wskaźnika urodzeń, ale to cały czas nie doprowadza do zastępowalności pokoleń. Ma to znaczący wpływ na cały system zabezpieczenia społecznego – dodała wiceminister Bojanowska.
Przy okazji całego bloku tematycznego „Srebrna Gospodarka” głos w roli eksperta zabrał też Michał Guć, który w mieście zajmuje się między innymi właśnie sprawami seniorów. Wiceprezydent Gdyni uczestniczył w panelu „Polska przyjazna seniorowi”, opierając się na lokalnych przykładach dobrej wizji rozwoju w odniesieniu do osób starszych. Wiceprezydent Katarzyna Gruszecka-Spychała zabrała głos w temacie poświęconym infrastrukturze lotniczej w ramach bloku „Budownictwo”. Z kolei jedne z głównych wystąpień należały do prezydenta Wojciecha Szczurka, który na podstawie swojego wieloletniego doświadczenia przekonywał gości o wielkiej wadze odpowiedzialnej i przemyślanej strategii rozwoju, także na szczeblu samorządów.
- Mówiąc o wizji rozwoju, mówimy z jednej strony o wyzwaniach, które stoją przed całym państwem i firmami, których przedstawiciele tak licznie odwiedzili Gdynię, ale też warto podkreślić, że dotyczy to miast – mówił Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni. - Gdynia ma znakomitą strategię rozwoju miasta, którą konsekwentnie realizuje. Dzisiaj dzieliliśmy się swoim doświadczeniem w tym zakresie, chcemy opowiedzieć o tym, jak przez ostatnie dziesięciolecie Gdynia rozwijała się dzięki temu, że potrafiła dobrze zdiagnozować potrzeby, zbudować wizję i konsekwentnie ją realizować – podsumował prezydent.
Forum Wizja Rozwoju zostało zorganizowane po raz pierwszy. Głównym organizatorem była Fundacja Vizja Rozwoju, ustanowiona w celu wspierania i promocji działalności innowacyjnej w polskiej gospodarce. Patronat honorowy objął Prezes Rady Ministrów Mateusz Morawiecki.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych