pc
Poprawa bezpieczeństwo systemu, zwiększenie sprawności jego kontroli oraz egzekwowania przepisów socjalnych w transporcie drogowym zakłada nowa ustawa o tachografach stosowanych w transporcie drogowym, którą w czwartek wraz z poprawkami Senatu przyjął Sejm.
Zaproponowane przez Senat dwie poprawki poprawiają spójność terminologii przepisów i korygują błędne odesłanie w ustawie. Teraz ustawa trafi do podpisu prezydenta.
Nowa ustawa, której projekt przedłożył rząd, ma zwiększyć bezpieczeństwo systemu tachografów poprzez ograniczenie manipulowania danymi rejestrowanymi przez te urządzenia oraz zwiększyć wiarygodność warsztatów wykonujących instalacje, naprawy, sprawdzenia i przeglądy tachografów.
Nowe przepisy ograniczą też ryzyko popełniania przez warsztaty oszustw i wystąpienia konfliktów interesów między nimi, a przewoźnikami drogowymi. Wprowadzą też uprawnienie dla funkcjonariuszy służb kontrolnych do polecania warsztatom sprawdzenia ewentualnego podłączenia do tachografów urządzeń manipulacyjnych.
Obecnie w pojazdach zamontowane są dwa rodzaje tachografów - analogowe i cyfrowe. Zagadnienia dotyczące tych dwóch generacji urządzeń regulują dwie oddzielne ustawy. Nowa ustawa o tachografach ma ujednolicić i objąć swoim zakresem, w jednym akcie prawnym, wszystkie wymagania dotyczące obu generacji tachografów.
Według rządu, ustawa ułatwi również zapewnienie pełnej spójności przepisów oraz wpłynie na ich większą czytelność i zgodność z unijnymi przepisami.
Rosnieft straszy Niemców rosnącymi cenami paliw
Elektroniczne dokumenty przewozowe (blockchain)
Czarny rynek tankowców
Morawiecki: chcemy odbudowywać przemysł stoczniowy, morski i portowy
Wsparcie dla lokalnego biznesu w Centrum Obsługi Przedsiębiorców Agencji Rozwoju Przemysłu w Gdyni
Co po ponownym uruchomieniu Nord Stream 1.? Rząd Niemiec oczekuje pełnych dostaw gazu