pc
Krytykowanie gazociągu Nord Stream 2, który umożliwi Rosji dostawy gazu do Europy z ominięciem Ukrainy, nie zmienia opinii Niemiec w sprawie tego projektu - powiedział w środę rzecznik niemieckiego rządu Steffen Seibert, cytowany przez Reutera.
"Przyjąłem do wiadomości krytykę, ale nic się nie zmieniło, jeśli chodzi o zasadniczy punkt widzenia na projekt gospodarczy, jakim jest Nord Stream 2" - wskazał Seibert.
Wcześniej ukraiński ambasador w Niemczech powiedział, że realizacja tego projektu powinna zostać wstrzymana w reakcji na ostrzelanie przez Rosjan i zajęcie w rejonie Cieśniny Kerczeńskiej trzech ukraińskich okrętów.
Jak informuje agencja dpa, Seibert wskazał, że obowiązujące obecnie sankcje gospodarcze wobec Rosji pozostają w mocy do końca stycznia. Oświadczył, że o ich ewentualnym przedłużeniu trzeba rozmawiać ze wszystkimi partnerami w UE, "ponieważ sankcje uchwala się w Europie jednomyślnie".
Dpa odnotowuje, że Seibert wypowiedział się "powściągliwie" na temat żądań wstrzymania budowy Nord Stream 2. Zaakcentował, że w pierwszym rzędzie jest to "projekt gospodarczy", a jednocześnie podkreślił, że "leży w interesie europejskim, by Ukraina w dalszym ciągu odgrywała rolę kraju tranzytowego dla rosyjskiego gazu".
Z kolei rzecznik niemieckiego MSZ uznał, że debata na temat dalszych sankcji wobec Rosji jest przedwczesna - informuje agencja dpa. Powiedział, że sankcje nie są "kranem, który się odkręca i zakręca".
Kanclerz Niemiec Angela Merkel mówiła w tym miesiącu w Parlamencie Europejskim, nawiązując do pytań o Nord Stream 2, że Niemcy rezygnują z energii atomowej i węgla, ale żeby przejść na odnawialne źródła energii będą potrzebowały do tego więcej gazu. "Mamy swoje interesy" - wskazała.
Partnerami rosyjskiego Gazpromu w tym projekcie Nord Stream 2 jest pięć zachodnich firm energetycznych: austriacka OMV, niemieckie BASF-Wintershall i Uniper (wydzielona z E.On), francuska Engie i brytyjsko-holenderska Royal Dutch Shell.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Rosja wysłała samochody do Kuby. W porcie w Hawanie wyładowano auta „Moskwicz”
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law