mk
Delegacje Ministerstwa Rybołówstwa i Rolnictwa Islandii oraz Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej RP spotkały się na na pokładzie Zawiszy Czarnego.
W środę, 27 lutego przedstawiciele rządu Polski i Islandii rozmawiali na pokładzie Zawiszy z hm. Karolem Gzylem, zastępcą naczelniczki ZHP oraz Rafałem Klepaczem, komendantem CWM ZHP o współpracy w realizacji wspólnych zamierzeń w obszarze wychowania młodych ludzi. Przybyli z Islandii goście zwiedzili pokład statku, messę oficerską oraz kubryk. Nie zabrakło również sesji zdjęciowej przy kole sterowym żaglowca.
W messie znalazła się chwila na opowiedzenie o budowie i historii statku. Należy przy tym wspomnieć, że Zawisza dwukrotnie odwiedził Islandię, w 1966 oraz 2006 roku. Po chwili rozmowy oraz wręczeniu pamiątek związanych z żaglowcem delegacja polskiego i islandzkiego rządu ruszyła w dalszą podróż po Gdyni.
– To było bardzo udane spotkanie, nasi islandzcy goście byli pod wrażeniem naszej jednostki, jej dokonań i historii – mówił po spotkaniu Rafał Klepacz. – Mamy nadzieję, że wizyta delegacji Ministerstwa Rybołówstwa i Rolnictwa Islandii w Polsce pomoże rozwinąć współpracę między młodymi ludźmi z Islandii i Polski, w tym pomiędzy skautami i harcerzami.
Na pokładzie flagowego żaglowca Związku Harcerstwa Polskiego gościło łącznie 11 przedstawicieli obydwu rządów, w tym Kristján Þór Júlíusson - minister rybołówstwa i Rolnictwa Islandii, Martin Eyjólfsson – ambasador Republiki Islandii w Berlinie, Anna Moskwa – podsekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej oraz Michał Wójcik – dyrektor Departamentu Współpracy Międzynarodowej.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych