• <
urząd_morski_gdynia_2021

Rząd przyjął plan budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną

Strona główna Prawo Morskie, Polityka Morska, Ekonomia Morska Rząd przyjął plan budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną
Rząd przyjął plan budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną - GospodarkaMorska.pl
24.05.2016 Źródło: - wybierz -

Rada Ministrów na dzisiejszym posiedzeniu przyjęła przygotowany przez Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej program wieloletni pod nazwą „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską”. Przypomnijmy, iż projekt był przedmiotem obrad Stałego Komitetu Rady Ministrów 12 maja br. Dzień później dokument został przekazany pod obrady najbliższego posiedzenia rządu.

Decyzja Rady Ministrów oznacza zapewnienie funduszy na realizację inwestycji. Program określa m.in. sposób przygotowania i realizacji kanału żeglugowego w latach 2016–2022 oraz koszty w latach 2017-2022. Wykonawcą będzie Urząd Morski w Gdyni. Całkowity koszt inwestycji szacowany jest na 880 mln zł.

Inwestycja obejmuje: budowę kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną wraz z infrastrukturą towarzyszącą, budowę toru wodnego od Zatoki Elbląskiej do wybranej lokalizacji kanału, modernizację wejścia do Portu Elbląg – na odcinku od Zalewu Wiślanego do mostu w Nowakowie.

Zasadniczym celem przedsięwzięcia jest zapewnienie i poprawa bezpieczeństwa i obronności państwa i regionu oraz umożliwienie wzrostu społeczno-gospodarczego poprzez wybudowanie drogi wodnej, zapewniającej swobodny i całoroczny dostęp statków morskich wszystkich bander do Elbląga, morskiego portu Unii Europejskiej.

- Zrównoważony rozwój Elbląga i regionu Zalewu Wiślanego wymaga rozwiązania sprawy dostępności do Bałtyku zarówno portu Elbląg, jak i całego akwenu – podkreśla Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. - Brak swobodnego połączenia akwenu z Morzem Bałtyckim, które w całości podlegałoby polskiej jurysdykcji, stanowi zasadniczy czynnik ograniczający możliwość rozwoju na obszarze gmin sąsiadujących bezpośrednio lub pośrednio z Zalewem Wiślanym.

Program ma charakter finansowy i nie podlega strategicznej ocenie oddziaływania na środowisko. Wszelkie kwestie związane z oddziaływaniem na środowisko, w tym oddziaływaniem na obszary Natura 2000, zostaną uwzględnione w raportach środowiskowych przygotowywanych dla poszczególnych przedsięwzięć ujętych w programie realizacji inwestycji.

legal_marine_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 33097,00 $ tona -1,39% 10 maj
 Cynk 3037,00 $ tona 2,15% 10 maj
 Aluminium 2565,00 $ tona 1,87% 10 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.