ew
Wycena kontraktów na ropę naftową w USA i Londynie kontynuuje ubiegłotygodniowe spadki. W centrum uwagi rynku znajdują się spekulacje o możliwym zwiększeniu wolumenu sprzedaży ropy przez Arabię Saudyjską i wykorzystaniu rezerw ropy przez USA.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na sierpień na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku tanieje o 0,5 proc. jest do 70,6 USD. W ub. tygodniu WTI straciła 3,7 proc.
Brent w dostawach na wrzesień na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie traci 0,5 proc. do 74,95 USD za baryłkę.
Arabia Saudyjska zaoferowała co najmniej dwóm klientom z Azji dodatkowe (niewynikające z kontraktu) dostawy ropy na sierpień - wynika z nieoficjalnych informacji agencji Bloomberg.
Inwestorzy mocno z uwagą śledzą sygnały o gotowości Saudów do zwiększenia podaży, w obliczu zbliżającej się daty wejścia w życie amerykańskich sankcji na Iran (listopad), spadającego wydobycia w Wenezueli (1,34 mln b/d w VI) i tymczasowych zaburzeń dostaw na rynki (Libia, Kanada, Morze Północne).
Presję na producentów surowca z OPEC wywiera również prezydent USA D. Trump, który kilkukrotnie apelował do kartelu o podjęcie działań, które obniżyłyby ceny ropy.
Biały Dom "aktywnie rozważa" sięgnięcie do strategicznych rezerw surowca, by powstrzymać dalsze wzrosty cen benzyny przed listopadowymi wyborami do Kongresu - dowiedział się nieoficjalnie Bloomberg w piątek wieczorem.
Wiążące decyzje nie zostały podjęte, a wśród dyskutowanych opcji jest sprzedaż od 5 do 30 mln baryłek ropy. Całkowity poziom rezerw surowca w USA to 660 mln b.
Przeciętna cena galonu benzyny bezołowiowej w USA wynosiła w piątek 2,89 USD, co oznacza wzrost rdr o 28 proc.
OPEC i jego sojusznicy mogą zwiększyć poziom wydobycia w sumie nawet o 1 mln b/d więcej niż wcześniej ustalono - powiedział w piątek minister energii Rosji A. Novak.
W czerwcu producenci ropy z OPEC+ zgodzili się na zwiększenie podaży ropy w ujęciu nominalnym o 1 mln b/d, co realnie przełoży się na 600-700 tys. b/d.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych