ew
Ropa naftowa jest wyceniana w poniedziałek blisko najwyższych poziomów od 2 miesięcy. Surowiec w USA drożeje o 1,2 proc. W IV kw. możliwe jest 90 USD za baryłkę, a może nawet 100 USD - podają maklerzy.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na listopad na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 71,66 USD za baryłkę, po zwyżce o 88 centów.
Brent w dostawach na listopad na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie jest wyceniana po 79,77 USD za baryłkę, po wzroście notowań o 97 centów.
Na giełdzie paliw w Szanghaju w poniedziałek świąteczna przerwa. W piątek surowiec staniał tam o 0,7 proc.
Inwestorzy czekali na rozstrzygnięcia podczas weekendowego posiedzenia OPEC. Kraje należące do kartelu i inni dostawcy ropy, w tym Rosja, spotkały się w Algierze 23 września, aby oceniać sytuację związaną z dostawami ropy.
Grupa zasygnalizowała, że zwiększy produkcję ropy tylko wtedy, kiedy tego zażądają klienci. Tym samym OPEC udzielił prezydentowi USA Donaldowi Trumpowi "chłodnej" odpowiedzi na jego żądanie, aby kartel podjął szybkie działania w celu obniżenia cen ropy.
Trump napisał w ub. tygodniu na Twitterze, że "Kartel musi obniżyć ceny ropy. Teraz".
Tymczasem w listopadzie wejdą w życie restrykcje USA na irańską ropę. Eksport surowca już obecnie jest najniższy od marca 2016 r.
Dwaj najwięksi traderzy ropy naftowej na świecie - Trafigura i Mercuria - wskazują, że jest ryzyko, iż cena ropy naftowej wzrośnie do 100 dolarów za baryłkę do 2019 r., bo z rynku znikną dostawy ropy z Iranu.
Prezes Mercurii Daniel Jaeggi widzi ryzyko przekroczenia poziomu 100 USD za baryłkę już w IV kw. 2018 r., podczas gdy Ben Luckock z Trafigury stawia na 90 USD za baryłkę do końca 2018 r. i 100 USD/b na początku 2019 r.
Mercuria szacuje potencjalny spadek dostaw ropy w IV kw. o 2 mln baryłek dziennie ze względu na sankcje nałożone na Iran.
Podczas poprzedniej sesji ropa w USA zdrożała o 46 centów do 70,78 USD/b.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych