• <
urząd_morski_gdynia_2021

Pyffel: będę robił wszystko, żeby AIIB zaoferował Polsce najlepsze warunki przy budowie CPK

pc

15.07.2017 10:05 Źródło: PAP
Strona główna Prawo Morskie, Polityka Morska, Ekonomia Morska Pyffel: będę robił wszystko, żeby AIIB zaoferował Polsce najlepsze warunki przy budowie CPK
Pyffel: będę robił wszystko, żeby AIIB zaoferował Polsce najlepsze warunki przy budowie CPK - GospodarkaMorska.pl

Azjatycki Bank Inwestycji Infrastrukturalnych (AIIB) jest zainteresowany projektem budowy CPK. Jako przedstawiciel Polski w AIIB będę robił wszystko, by bank zaoferował Polsce jak najlepsze warunki - powiedział Radosław Pyffel, polski przedstawiciel w radzie dyrektorów AIIB.

Na pytanie, czy AIIB włączy się w budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego, Pyffel odpowiedział: "Jestem tylko przedstawicielem Polski, czyli głosem w banku. Bank jest zainteresowany tym projektem, nie wyklucza jego realizacji. Ale to będzie zależało od władz polskich czy zechcą z tego skorzystać, czy bank zaoferuje dobre warunki. Ja będę robił wszystko, żeby warunki w banku były jak najlepsze, jak najbardziej konkurencyjne " - podkreślił.

Pyffel wskazał, że jako polski przedstawiciel w Azjatyckim Banku Inwestycji Infrastrukturalnych "odbędzie wiele rozmów" w sprawie polsko-chińskich inwestycji infrastrukturalnych. "Bardzo liczę też na to, że bank, którego Polska jest członkiem założycielem, będzie platformą, dzięki której będziemy mogli funkcjonować na Jedwabnym Szlaku, także poza Polską" - powiedział.

Podczas czwartkowego Polsko-Chińskiego Forum Pasa i Szlaku ds. Współpracy Infrastrukturalnej wicepremier Mateusz Morawiecki, jak przypominał Pyffel, zapraszał chińskie firmy do inwestowania, do współpracy w Polsce przy budowie infrastruktury m.in. w ramach Szlaku Bursztynowego. "Pamiętajmy, że jest nie tylko Jedwabny Szlak, który idzie ze Wschodu na Zachód, ale jest też Szlak Bursztynowy, który biegnie z Południa na Północ. I on może się przecinać, tutaj, w Polsce, może zostać doprowadzony do Gdańska" - powiedział Pyffel.

Jak przypomniał, Jedwabny Szlak to wielki geopolityczny projekt XXI w. "Więc chodzi o współpracę nie tylko w Polsce, ale także na rynkach trzecich - w Azji Centralnej, w Zatoce Perskiej, w Azji Południowej, w Indonezji, w Afryce czy Ameryce Łacińskiej. XXI w. upłynie pod znakiem budowy infrastruktury. Wiele z projektów polskich, o których dyskutowaliśmy (podczas forum -PAP) będzie brana pod uwagę, ale także wszystkie projekty globalne" - powiedział.

I dodał: "na pewno będziemy mieli teraz próby ożywionej współpracy (polsko-chińskiej - PAP), jestem optymistą, że będzie ona korzystna dla wszystkich zainteresowanych stron".

Jak wskazał wiceprezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Krzysztof Senger, spotkanie polskich i chińskich firm podczas forum było poświęcone budowie dużych infrastrukturalnych obiektów, takich jak np. Centralny Port Komunikacyjny. "Sądzę, że teraz skonkretyzują się wspólne przedsięwzięcia nie tylko w Polsce, ale również w innych częściach świata. Tutaj upatrywałbym wzmocnienia eksportu polskich usług budowlanych na drogach Jedwabnego Szlaku" - powiedział rozmówca PAP.

urząd_morski_szczecin_prawo_polityka_lewy_2021
legal_marine_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 39475,00 $ tona -1,13% 2 gru
 Cynk 3293,00 $ tona -0,06% 2 gru
 Aluminium 2654,00 $ tona -0,56% 2 gru
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.