pc
Azjatycki Bank Inwestycji Infrastrukturalnych (AIIB) jest zainteresowany projektem budowy CPK. Jako przedstawiciel Polski w AIIB będę robił wszystko, by bank zaoferował Polsce jak najlepsze warunki - powiedział Radosław Pyffel, polski przedstawiciel w radzie dyrektorów AIIB.
Na pytanie, czy AIIB włączy się w budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego, Pyffel odpowiedział: "Jestem tylko przedstawicielem Polski, czyli głosem w banku. Bank jest zainteresowany tym projektem, nie wyklucza jego realizacji. Ale to będzie zależało od władz polskich czy zechcą z tego skorzystać, czy bank zaoferuje dobre warunki. Ja będę robił wszystko, żeby warunki w banku były jak najlepsze, jak najbardziej konkurencyjne " - podkreślił.
Pyffel wskazał, że jako polski przedstawiciel w Azjatyckim Banku Inwestycji Infrastrukturalnych "odbędzie wiele rozmów" w sprawie polsko-chińskich inwestycji infrastrukturalnych. "Bardzo liczę też na to, że bank, którego Polska jest członkiem założycielem, będzie platformą, dzięki której będziemy mogli funkcjonować na Jedwabnym Szlaku, także poza Polską" - powiedział.
Podczas czwartkowego Polsko-Chińskiego Forum Pasa i Szlaku ds. Współpracy Infrastrukturalnej wicepremier Mateusz Morawiecki, jak przypominał Pyffel, zapraszał chińskie firmy do inwestowania, do współpracy w Polsce przy budowie infrastruktury m.in. w ramach Szlaku Bursztynowego. "Pamiętajmy, że jest nie tylko Jedwabny Szlak, który idzie ze Wschodu na Zachód, ale jest też Szlak Bursztynowy, który biegnie z Południa na Północ. I on może się przecinać, tutaj, w Polsce, może zostać doprowadzony do Gdańska" - powiedział Pyffel.
Jak przypomniał, Jedwabny Szlak to wielki geopolityczny projekt XXI w. "Więc chodzi o współpracę nie tylko w Polsce, ale także na rynkach trzecich - w Azji Centralnej, w Zatoce Perskiej, w Azji Południowej, w Indonezji, w Afryce czy Ameryce Łacińskiej. XXI w. upłynie pod znakiem budowy infrastruktury. Wiele z projektów polskich, o których dyskutowaliśmy (podczas forum -PAP) będzie brana pod uwagę, ale także wszystkie projekty globalne" - powiedział.
I dodał: "na pewno będziemy mieli teraz próby ożywionej współpracy (polsko-chińskiej - PAP), jestem optymistą, że będzie ona korzystna dla wszystkich zainteresowanych stron".
Jak wskazał wiceprezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Krzysztof Senger, spotkanie polskich i chińskich firm podczas forum było poświęcone budowie dużych infrastrukturalnych obiektów, takich jak np. Centralny Port Komunikacyjny. "Sądzę, że teraz skonkretyzują się wspólne przedsięwzięcia nie tylko w Polsce, ale również w innych częściach świata. Tutaj upatrywałbym wzmocnienia eksportu polskich usług budowlanych na drogach Jedwabnego Szlaku" - powiedział rozmówca PAP.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
3
Podatki marynarskie: Nowy/Polski Ład, a marynarze
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych