PMK
Wciąż brak rozstrzygnięcia przetargu na zarządzanie mariną na Wyspie Grodzkiej w Szczecinie. Lokalny magistrat już trzy miesiące weryfikuje jedyną złożoną ofertę. Powodem są wątpliwości, co spełnienia przez oferenta warunków konkursu.
Oferty złożono 6 maja. W przetargu uczestniczy jedna firma, gdyż miejska spółka Żegluga Szczecińska dokumenty dostarczyła za późno o godzinę. Wciąż brak jednak rozstrzygnięcia konkursu. Urząd ma wątpliwości co do kwoty, którą zaproponowala spółka - aż o połowę mniejszą niż zakładał urząd. Urząd ma też zastrzeżenia co do doświadczenia firmy w prowadzeniu mariny.
- W przesłanych nam referencjach firma może pochwalić się tylko prowadzeniem małej mariny na Mazurach i to w zimie. Dlatego bardzo dokładnie studiujemy całą ofertę - dowiedzieliśmy się w Biurze Prasowym Urzędu Miasta Szczecin.
Pomysł na budowę przystani na Wyspie Grodzkiej wyszedł od środowisk żeglarskich. Kapitan Maciej Krzeptowski podkreśla, że ze Szczecina nie raz wyruszały wielkie wyprawy. - Stąd wypłynąć i tutaj wrócić to wielkie przeżycie - mówił kapitan.
Urzędnicy z magistratu wciąż myślą nad tym, jak zachęcić do odwiedzenia wartego 42 mln zł obiektu turystów.
- Przede wszystkim przez obecność przedstawicieli miasta na imprezach o charakterze turystycznym, targowym. Chodzi o rynek niemiecki z racji położenia naszej mariny i tego, jakim potencjałem dysponuje - odpowiadał na łamach Radia Szczecin Paweł Adamczyk, dyrektor wydziału gospodarki komunalnej.
Obecna marina to jednak tylko jedna czwarta tego, co ma powstać na Wyspie Grodzkiej. Pozostała część inwestycji wymaga jednak dodatkowych funduszy. Pomóc mają w tym środki unine na lata 2014-2020.
- Liczymy, że część pieniędzy będzie przeznaczona na rozwój turystyki – mówił Łukasz Kolasa z biura prasowego miasta. - Wydatki na turystykę są ograniczone w tej prognozie. Istnieje jednak szansa podpięcia inwestycji pod środki przeznaczone na współpracę międzynarodową.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych