pc
Utworzenie wyspecjalizowanego i komercyjnego funduszu, którego środki będą mogły być wykorzystane na inwestycje w rozwój gospodarki morskiej zakłada projekt ustawy o Morskim Funduszu Rozwoju.
Autorem projektu ustawy o Morskim Funduszu Rozwoju opublikowanego w czwartek na stronach Rządowego Centrum Legislacji jest ministerstwo gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.
Nowe przepisy zakładają utworzenie przez podmioty wskazane przez ministra właściwego ds. gospodarki morskiej spółki akcyjnej, która będzie prowadziła działalność jako wyspecjalizowany, komercyjny fundusz w sektorze gospodarki morskiej.
"Celem powołania Morskiego Funduszu Rozwoju S.A. jest wypełnienie luki w zakresie braku wystarczającej infrastruktury instytucjonalnej i braku dostatecznych środków finansowych na rozwój szeroko rozumianego sektora gospodarki morskiej, w tym na finansowanie projektów inwestycyjnych (...) oraz niedostatecznych mechanizmów wspierających przygotowanie projektów inwestycyjnych" - można przeczytać w uzasadnieniu projektu.
Autorzy proponowanych rozwiązań podkreślają, że projekty inwestycyjne są niezbędne dla realizacji celów strategicznego przedsięwzięcia "Nowoczesne produkty przemysłu okrętowego" przyjętego uchwałą Rady Ministrów dokumentu "Strategia na rzecz odpowiedzialnego rozwoju do 2020 (z perspektywą do 2030 r.)" oraz związanych z sektorem gospodarki morskiej tzw. Krajowych Inteligentnych Specjalizacji.
W ramach przedsięwzięcia "Nowoczesne produkty przemysłu okrętowego" realizowany jest Projekt Batory, którego celem jest stymulowanie rozwoju, technologii, projektowania i budowy polskich jednostek pływających i konstrukcji morskich. Projekt zakłada budowę nowych i całkowicie wyposażonych promów pasażersko-samochodowych dla polskich armatorów.
Jak podają autorzy, ustawa zakłada wykorzystanie mechanizmu dźwigni finansowej dla środków własnych podmiotów z sektora gospodarki morskiej i środków podmiotów wskazanych przez ministra właściwego ds. gospodarki morskiej, które mogą zostać przeznaczone na inwestycje w rozwój gospodarki morskiej.
Środki zainwestowane w kapitał Morskiego Funduszu Rozwoju S.A. pozwolą sfinansować inwestycje o wartości co najmniej dziesięciokrotnie wyższej - szacują autorzy projektu ustawy.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych