pc/MIB
Wiceminister infrastruktury i budownictwa Andrzej Bittel w środę spotkał się z wiceministrem transportu i budownictwa Słowacji Viktorem Stromčkiem w ramach dwustronnych konsultacji międzyrządowych.
Tematami dyskusji były możliwości zwiększenia nośności transgranicznych połączeń drogowych, współpraca w ramach korytarza transportowego Bałtyk-Adriatyk i budowy szlaku drogowego Via Carpatia oraz perspektywy podpisania umów dotyczących transgranicznych połączeń kolejowych.
Wiceministrowie potwierdzili kontynuację ścisłej współpracy w zakresie dalszego rozwoju międzynarodowego szlaku drogowego Via Carpatia. Zgodnie podkreślili też, że oddanie do użytku autostrady D3 po stronie słowackiej otworzy dla ruchu ciężkiego korytarz transportowy Bałtyk-Adriatyk.
– Via Carpatia to trasa o wysokim znaczeniu gospodarczym i wartości dodanej dla naszego regionu. Cieszę się, że projekt jest sukcesywnie wdrażany we wszystkich zainteresowanych nim państwach – powiedział wiceminister Andrzej Bittel.
Uczestnicy spotkania omówili również perspektywy współpracy po uzgodnieniu nowej dwustronnej umowy o transgranicznej komunikacji kolejowej. 30 maja 2017 r., czyli dzień przed konsultacjami międzyrządowymi, w słowackim Ministerstwie Transportu i Budownictwa odbyły się robocze rozmowy na temat kształtu tego dokumentu. Polska zawarła analogiczne umowy z wszystkimi sąsiadami i trwa proces dostosowywania ich treści do dyrektywy 2012/34/UE. Umowy te określają możliwość wjazdu pociągu spełniającego prawne i techniczne wymagania ustalone w jednym państwie do najbliższej stacji w drugim państwie.
– Nowe porozumienie wpisuje się w szerszy kontekst działań podejmowanych przez Polskę w celu ożywienia stosunków polsko-słowackich, jak m.in. we współpracę w ramach kolejowych korytarzy towarowych czy realizację inwestycji kolejowych, jak budowa nowej linii skracającej podróż z Krakowa do Muszyny przez Podłęże-Piekiełko – powiedział wiceminister Bittel.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych