Rozwój współpracy w dziedzinie żeglugi morskiej między Polską a Azerbejdżanem, wspólne działania na rzecz rozwoju żeglugi międzynarodowej, w tym bliskiego zasięgu oraz przestrzeganie zasad bezpieczeństwa morskiego i ochrony środowiska to główne cele podpisanej 20 maja 2015 r. umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Azerbejdżanu.
Umowa o transporcie morskim między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Azerbejdżanu otworzy nowy etap współpracy pomiędzy krajami. Przyniesie korzyści w zakresie usprawnienia obsługi transportowej obrotów handlowych między obu krajami i państwami trzecimi regionu Morza Kaspijskiego. Przyczyni się do rozwoju nowych dziedzin polsko–azerskiej współpracy gospodarczej.
- Umowa o transporcie morskim będzie stanowić bazę prawno-traktatową do przyszłych umów gospodarczych zacieśniając tym samym współpracę pomiędzy obydwoma państwami w różnych dziedzinach gospodarki morskiej – dodała wiceminister.
Pozwoli ona także na rozwój współpracy w innych dziedzinach gospodarki morskiej, szczególnie w zakresie szkolnictwa morskiego. Edukacja morska i badania naukowe stanowią wyjściową bazę dla nowoczesnego rozwoju gospodarki morskiej, ratownictwa, bezpieczeństwa żeglugi i ochrony środowiska. Szkolnictwo morskie w Polsce prezentuje najwyższy światowy poziom. Absolwenci polskich Akademii Morskich stanowią nie tylko korpus oficerów floty handlowej, ale również zasilają kadry menadżerskie przedsiębiorstw handlu morskiego, portów i administracji morskiej na całym świecie. Akademia Morska w Baku i Akademia Morska w Szczecinie ściśle współpracują w sferze dydaktycznej i naukowej.
Ze strony polskiej umowę podpisała wiceminister infrastruktury i rozwoju Dorota Pyć. Delegację Azerbejdżanu reprezentował Prezes Urzędu Morskiego Gudrat Gurbanov.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych