pc
Osiem ofert wpłynęło w przetargu na projekt i budowę siedmiokilometrowego odcinka obwodnicy Łomży, która jest fragmentem trasy S61 Via Baltica - poinformowała w czwartek po otwarciu ofert Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku.
Najniższą cenę, 210,5 mln zł, zaproponowało konsorcjum firm RUBAU Polska Sp. z o.o. oraz Construcciones RUBAU S.A. z Hiszpanii - poinformował rzecznik GDDKiA w Białymstoku Rafał Malinowski.
Najwyższa cena, wynosząca 313,5 mln zł, zaproponowana przez konsorcjum PBDM Mińsk Mazowiecki i "Planeta" z Warszawy przekracza kwotę, jaką inwestor planuje przeznaczyć na ten cel.
Drogowcy nie poinformowali, kiedy konkretnie nastąpi rozstrzygnięcie przetargu. Malinowski zaznaczył, że będzie to "w najkrótszym możliwym terminie". Przy wyborze będą brane pod uwagę nie tylko cena, ale także termin realizacji czy inne kryteria techniczne.
7-km fragment Via Baltica od węzła Łomża Południe do węzła Łomża Zachód będzie pierwszą częścią obwodnicy Łomży. Powstanie też 9-km odcinek drogi krajowej nr 63 kategorii drogi głównej przyspieszonej. Inwestycja, dofinansowana z UE, będzie realizowana w systemie projektuj i buduj; ma być gotowa w 2021 r. Oba te odcinki oraz kolejne 13 km Via Baltica od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno będą stanowić obwodnicę Łomży.
Droga S61 ma stanowić jedną z polskich części trasy Via Baltica, czyli połączenia krajów nadbałtyckich z południową Europą. W Ostrowi Mazowieckiej ma odbijać na północ w stronę Łomży, Szczuczyna, Ełku i Suwałk, do granicy Polski z Litwą w Budzisku. Tam będzie się łączyć z litewską drogą A5 w stronę Kowna, a stamtąd będzie wiodła do Rygi na Łotwie.
Malinowski przypomniał, że Via Baltica od Ostrowi Mazowieckiej do Szczuczyna to sześć odcinków. W trzech przetargach otwarto oferty i trwa wybór najkorzystniejszej, w trzech kolejnych jest to planowane.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych