ew
PKN Orlen prowadzi intensywne prace w celu dostosowania się do nowych przepisów w zakresie podatku VAT, wprowadzających tzw. mechanizm podzielonej płatności - split payment. Ustawa w tym zakresie zacznie obowiązywać od 1 lipca 2018 r.
Jak zapowiedział w poniedziałek płocki koncern, od 1 lipca rozpocznie on "regulowanie swoich zobowiązań wobec dostawców przy wykorzystaniu mechanizmu podzielonej płatności".
"PKN Orlen prowadzi intensywne prace w celu dostosowania się do nowych przepisów w zakresie podatku VAT, wprowadzających tzw. mechanizm podzielonej płatności (Split Payment)" - poinformowała w komunikacie spółka. Jak przypomniał płocki koncern, ustawa w tym zakresie zacznie obowiązywać od 1 lipca 2018 r.
PKN Orlen zwrócił uwagę, że "podzielona płatność ma na celu ograniczenie oszustw podatkowych, w szczególności uchylanie się od płatności podatku VAT".
"Mechanizm ten polega na rozdzieleniu całej kwoty brutto wskazanej na fakturze na wartość netto i kwotę podatku VAT. Kwota netto trafi bezpośrednio na rachunek bankowy dostawcy, a kwota VAT-u na utworzony automatycznie przez bank rachunek techniczny VAT. Taka koncepcja znajdzie zastosowanie jedynie dla transakcji w formule business to business. Rozwiązanie nie będzie dotyczyło rozliczeń (płatności) z osobami nieprowadzącymi działalności gospodarczej" - wyjaśnił płocki koncern.
Korzyści płynące ze stosowania tego rozwiązania, jak ocenia PKN Orlen, obejmują wyeliminowanie solidarnej odpowiedzialności z dostawcą, brak podwyższonych odsetek za zwłokę, zmniejszenie zobowiązania za wcześniejszą zapłatę VAT oraz uznania zapłaty w mechanizmie podzielonej płatności za jedną z podstawowych przesłanek dochowania "należytej staranności".
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Rosja wysłała samochody do Kuby. W porcie w Hawanie wyładowano auta „Moskwicz”
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law