ew
Pjongjang zwrócił się do Seulu z prośbą o dostarczenie paliwa w celu uzupełnienia go w promie, który przywiózł członków delegacji Korei Płn. na Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Pjongczangu - podało w środę południowokoreańskie ministerstwo ds. zjednoczenia.
Jednostka dopłynęła we wtorek do Korei Południowej, wioząc 140-osobową orkiestrę, która ma występować w czasie rozpoczynających się w piątek igrzysk. Jak pisze agencja Reutera, prom ma również służyć do zakwaterowania członków północnokoreańskiej delegacji.
Jak poinformował rzecznik resortu ds. zjednoczenia Baik Tae-hiun, Seul obecnie analizuje prośbę władz Korei Północnej. Rzecznik odmówił podania informacji, o jaką ilość paliwa poproszono.
Agencja AP ocenia, że będzie to trudna decyzja dla Seulu. Postanowienie Pjongjangu o przewożeniu artystów drogą morską wywołało w Korei Południowej ożywioną reakcję - konserwatyści uważają, że ruch świadczy o tym, iż Pjongjang usiłuje wykorzystać Zimowe Igrzyska Olimpijskie do osłabienia wprowadzonych przeciw Korei Północnej sankcji oraz zmniejszenia presji wywieranej na ten kraj, by przerwał on swój program nuklearny.
W 2017 roku Rada Bezpieczeństwa ONZ przyjęła trzy pakiety sankcji wobec KRLD. Sankcje przyjęte 5 sierpnia dotyczyły zakazu importu stali i węgla z KRLD oraz zakazu prowadzenia połowów przez statki północnokoreańskie na wodach międzynarodowych. Sankcje z 11 września zakazały importu tekstyliów oraz wprowadziły ograniczenia w dostawach ropy naftowej dla Korei Płn.
22 grudnia RB jednomyślnie przyjęła rezolucję nakładającą kolejne sankcje na Pjongjang; tym razem były one wymierzone głównie w przetworzone produkty petrochemiczne. Rezolucja ta ma docelowo ograniczyć o 75 proc. dostawy ropy naftowej i produktów pochodnych do Korei Północnej. Ponadto północnokoreańscy pracownicy, którzy są zatrudniani przede wszystkim w Rosji i Chinach, mają w ciągu 12 miesięcy zostać odesłani do kraju; według ONZ pracują oni w warunkach zbliżonych do niewolnictwa.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych