Z inicjatywy Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej spotkali się przedstawiciele gmin i zarządów małych portów, przystani oraz urzędów morskich.
Marek Gróbarczyk, szef resortu MGMiŻŚ podkreślił dwa główne powody spotkania.
- Jest możliwość wykorzystania ok. 30 mln zł, które zostały wygenerowane jeszcze z Programu Operacyjnego Ryby na lata 2007 – 2013 – wyjaśnił minister. Można je wykorzystać na zwrot kosztów poniesionych na infrastrukturę portową, cele rybackie. Chodzi wyłącznie o inwestycje zakończone i rozliczone do końca 2015 roku.
Kolejny powód spotkania w ministerstwie wiąże się ze strategią rozwoju portów do 2022 r z perspektywą do roku 2030.
- Niestety, w tej strategii przygotowanej przez poprzedników nie ujęto małych portów i przystani – przyznał minister. – Nie wyobrażam sobie, by tak miało zostać. Będziemy starali się to zmienić. Dlatego chciałem zainicjować tym spotkaniem dyskusję, której celem będzie identyfikacja potrzeb portów i przystani oraz kierunków ich rozwoju. Liczę, że uda się znaleźć punkty synergii, by móc połączyć pewne przedsięwzięcia.
Temat ma być kontynuowany na czerwcowym spotkaniu w resorcie.
Wracając do kwestii wspomnianych 30 mln zł, Tomasz Tereszkiewicz, dyrektor Departamentu Wsparcia Rybactwa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa wyjaśnił uczestnikom spotkania, jakie inwestycje mogą być brane pod uwagę przy wnioskowaniu o zwrot poniesionych kosztów ich realizacji. Apelował o pilne konsultacje w celu ustalenia szczegółów i składanie wniosków. Wspomniana kwota musi być bowiem wykorzystana w tym roku.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych