pc
Otwierając we wtorek w Berlinie międzynarodową konferencję na temat bezpieczeństwa, niemiecka minister obrony Ursula von der Leyen wezwała Rosję i Ukrainę, by załagodziły swój konflikt wokół dostępu do Cieśniny Kerczeńskiej.
"Należy zwolnić przetrzymywane okręty i marynarzy" - powiedziała chadecka polityk, dodając, że "Ukraina także musi przedstawić materiały na temat dokładnego przebiegu (incydentu)". Jak podkreśliła, "Rosja musi zapewnić swobodę przepływu drogami wodnymi i nie wolno jej działać w sposób nieadekwatny".
Rosja zatrzymała w niedzielę koło Cieśniny Kerczeńskiej dwa kutry artyleryjskie i holownik marynarki wojennej Ukrainy po uprzednim uniemożliwieniu im wejścia na Morze Azowskie. W trakcie tego incydentu strona rosyjska użyła broni, raniąc kilku ukraińskich marynarzy.
Zdaniem von der Leyen ukazało to ponownie, jak podatne na naruszenia są wspólne europejskie wartości. Minister zwróciła uwagę, że wciąż nie są znane wszystkie okoliczności wydarzeń w Cieśninie Kerczeńskiej. "Tym niemniej musi być dla nas wszystkich jasne, o co tutaj niestety ponownie chodzi" - podkreśliła, precyzując, że chodzi o kwestię poszanowania nienaruszalności terytorialnej i o wolę powstrzymania się od eskalacji sporu.
"I nie na ostatnim miejscu chodzi o wielkie cywilizacyjne osiągnięcie, jakim jest łagodzenie i rozwiązywanie konfliktów między państwami przy pomocy prawa międzynarodowego i prawa państwowego. Kreml łamał w ubiegłych latach te reguły i zasady" - oceniła von der Leyen.
W berlińskiej konferencji uczestniczą eksperci wojskowi i do spraw bezpieczeństwa z całej Europy.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Rosja wysłała samochody do Kuby. W porcie w Hawanie wyładowano auta „Moskwicz”
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law