pc
Francja gotowa jest przyjąć migrantów ze statku "Aquarius", którzy odpowiadaliby kryteriom prawa azylowego po zbadaniu ich sytuacji w Hiszpanii przez francuskich agentów - poinformowało w czwartek francuskie ministerstwo spraw zagranicznych.
Według komunikatu MSZ ta propozycja szefa francuskiej dyplomacji Jean-Yves Le Driana, złożona jego hiszpańskiemu odpowiednikowi, "została dobrze przyjęta przez Hiszpanię", która ma przyjąć statek organizacji pozarządowej z 629 migrantami na pokładzie.
Według organizacji Lekarze bez Granic większość osób z "Aquariusa", który ma zawinąć w sobotę do portu w Walencji, pochodzi z 23 państw afrykańskich, a także z Afganistanu, Pakistanu i Bangladeszu.
Włochy postanowiły nie wpuścić "Aquariusa" z migrantami, co wywołało ostrą krytykę ze strony władz Francji. Doszło do poważnego napięcia dyplomatycznego między Rzymem a Paryżem, jednak zelżało ono po rozmowie w nocy ze środy na czwartek premiera Włoch Giuseppe Contego z prezydentem Francji Emmanuelem Macronem. W piątek Conte udaje się z wizytą do Paryża, którą wcześniej odwołał z powodu oskarżeń Macrona pod adresem włoskiego rządu o "cynizm i nieodpowiedzialność" oraz łamanie prawa morskiego.
W wydanych po rozmowie Macrona i Contego oświadczeniach obydwu rządów podkreślono, że politycy zgodzili się co do tego, że przed szczytem Unii Europejskiej pod koniec czerwca "potrzebne są nowe inicjatywy, które należy wspólnie przedyskutować".
W nocie strony francuskiej napisano, że podczas rozmowy telefonicznej Macron zapewnił Contego, że celem jego wcześniejszych wypowiedzi "nie było obrażenie Włoch czy narodu włoskiego".
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych