PMK
Nie możemy tego miejsca pozostawić jako muzeum – mówił pod bramą główną Stoczni Szczecińskiej Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej 36 lat po podpisaniu w świetlicy stoczniowej Porozumień Sierpniowych. - Stocznia musi istnieć w Szczecinie. To cel naszego rządu. Naszym dążeniem jest odbudowa gospodarki morskiej, odbudowa przemysłu stoczniowego. W naszym planie gospodarczym, ten przemysł jest podstawą reindustrializacji kraju.
Minister podkreślił, iż przemysł stoczniowy to ogromny rezerwuar miejsc pracy. Wyraził nadzieję, iż ożywienie tej części gospodarki spowoduje powrót Polaków z zagranicy.
W Szczecinie, podczas uroczystości upamiętniających 36. Rocznicę Porozumień Sierpniowych minister Marek Gróbarczyk reprezentował polski rząd oraz swój resort, który dedykowany jest m.in. odbudowie przemysłu stoczniowego. Przekazał też przesłanie szefowej polskiego rządu do wszystkich zebranych pod bramą stoczni. List od Andrzeja Dudy prezydenta RP odczytała Małgorzata Sadurska, szefowa Kancelarii Prezydenta RP.
Minister, w imieniu swoim oraz pani premier Beaty Szydło, złożył wieniec pod pomnikiem Ofiar Grudnia ‘70. Porozumienia sierpniowe zawarte przez rząd PRL z komitetami strajkowymi powstałymi w 1980 podpisano kolejno w Szczecinie (30 sierpnia 1980), dzień później w Gdańsku, 3 września w Jastrzębiu-Zdroju i 11 września - w Hucie Katowice.
Wśród postulatów było powołanie nowych, samorządnych związków zawodowych, dzięki czemu doszło do zarejestrowania NSZZ Solidarność. Rząd zobowiązał się m.in. do wniesienia do Sejmu ustawy o ograniczeniu cenzury, ponownego zatrudnienia osób zwolnionych z pracy po wydarzeniach 1970 i 1976. Następstwem porozumienia były wydarzenia sierpnia 1980.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych