pc
Współpraca międzynarodowa w zakresie rozwoju technologii magazynowania energii opartych na wodorze, wymiana informacji i promocja innowacji w tym obszarze - to jak podał w środę resort energii główne cele deklaracji z Tokio, którą podpisało ponad 30 państw w tym Polska.
Jak wyjaśniono, porozumienie ws. technologii wodorowych zostało ogłoszone we wtorek 23 października.
Ministerstwo wyjaśniło, że inicjatorem deklaracji z Tokio, którą podpisali przedstawiciele ponad trzydziestu państw, jest japońskie Ministerstwo Ekonomii, Handlu i Przemysłu. Oprócz Polski współpracę w ramach porozumienia zadeklarowały między innymi Katar, RPA, Australia i Nowa Zelandia.
Resort zaznaczył, że Polska aktywnie uczestniczy w działaniach na rzecz rozwoju gospodarki opartej na wodorze, wykorzystywanym w transporcie i energetyce. "Według niektórych danych, jesteśmy obecnie jednym z kluczowych producentów tego surowca na świecie wprowadzając na rynek około 1 mln ton wodoru rocznie" - dodano.
Wodór jest jednym z paliw alternatywnych powszechnie używanym w przemyśle rafineryjnym w procesach chemicznych. Największymi producentami wodoru w Polsce są: Grupa Azoty, PKN Orlen oraz Grupa Lotos.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych