PMK
Kładka nad usteckim kanałem portowym będzie nieczynna także w wakacje. Powodem jest brak porozumienia Urzędu Miasta Ustka z wykonawcą - spółką Hydro-Naval w kwestii naprawy mostu. Możliwe, że sprawa trafi do sądu.
Problem z prawidłowym działaniem kładki zaczął się w lipcu ubiegłego roku, półtora roku po oddaniu inwestycji. 8 sierpnia 2015 kładka została zamknięta. Konstrukcja utraciła płynność przesuwania kładki, a to powodowało drgania i niepokojące odgłosy.
Spór między miastem i wykonawcą dotyczy ustalenia przyczyny zaistniałej sytuacji. Hydro-Naval chcąc usunąć usterkę zlecił ekspertyzę techniczną specjalistom z Politechniki Gdańskiej. Przygotowany w grudniu 2015 dokument jednoznacznie określa przyczynę awarii: brak stabilności podstawy pylonu, która wynika z nieprawidłowo przeprowadzonych prac związanych z rozbudową basenu portowego.
Prace te były wykonywane w 2014 roku po instalacji i uruchomieniu kładki. Podczas robót budowlanych naruszono stabilność posadowienia kładki poprzez zmianę parametrów ośrodka gruntowego w otoczeniu fundamentów. Spowodowało to przechylenie się całości i doprowadziło do nieprawidłowych naprężeń elementów konstrukcji.
Taki wynik ekspertyzy niestety wyklucza usunięcie awarii w ramach gwarancji. Hydro-Naval wycenił skomplikowaną naprawę na niecałe dwa miliony złotych. Spółka jednocześnie zobowiązała się wykonać prace w ciągu 26 tygodni.
Miasto się na takie rozwiązanie nie zgadza i upiera się przy naprawie całości w ramach gwarancji. - To jest inwestycja unijna i musi działać wraz z gwarancją do grudnia 2018 roku - informuje burmistrz Ustki Jacek Graczyk.
Przeprawa łącząca wschodnią i zachodnią stronę usteckiego portu kosztowała ponad 4 miliony złotych.
SEA Europe: Czas na wspólną pracę na rzecz Europejskiej Strategii Przemysłu Morskiego
Warunki klimatyczne i zagrożenie tras morskich zmartwieniem Włochów. Chodzi o wzrost cen... kawy
Ukraińska agencja wskazała firmę, która zajmie się sprzedażą superjachtu zarekwirowanego rosyjskiemu oligarsze
Ciemne chmury nad Orlen Trading Switzerland. Utracone zaliczki dotyczyły ropy m.in. z Wenezueli
Władze USA decydują się na trzykrotne zwiększenia cła na stal i aluminium z Chin. Celem jest ochrona własnego rynku
Czy gospodarka chińska przebudzi się? Analiza rynku frachtowego, czarterowego i kontraktowego (tydzień 11-14/2024)