pc/MGMiŻŚ
Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej oraz Anna Moskwa, wiceminister w tym resorcie wzięli udział Forum Ekonomicznym w Krynicy-Zdroju. Pierwszego dnia wydarzenia odbył się panel pn. „Morski Fundusz Inwestycyjny jako narzędzie do wspierania branży morskiej w Polsce, w którym gościem specjalnym był szef resortu gospodarki morskiej.
Minister Górbarczyk po raz kolejny podkreślił, że rozwój branży morskiej jest priorytetem Rządu Beaty Szydło. Stwierdził, że fundusz o którym była mowa jest niezwykle potrzebny. Powiedział, że obecnie potrzebna jest również odnowa żeglugi śródlądowej i konieczne jest przekonywanie inwestorów do rentowności tego biznesu. „Taki fundusz wprowadziłby odgórnie zasadę pewnych działań akceptowany przez obie strony i w ciągu miesiąca można by zakontraktować budowę promu, dziś ta procedura trwa półtora roku.” Minister zapowiedział również powstanie funduszu rozwoju polskich portów, które z całej branży morskiej funkcjonują najlepiej.
W panelu wziął udział także Paweł Brzezicki, zarządca komisaryczny w Polskiej Żegludze Morskiej. Zaznaczył on, że obecnie wspominana branża morska jest jedną z najnowocześniejszych. Powiedział, że wspominane fundusze inwestycyjne istnieją w wielu krajach. W Polsce taki fundusz łączyłby armatorów i porty.
W drugim dniu wizyty na Forum Ekonomicznym, wiceminister Anna Moskwa odwiedziła przyszłych liderów na Forum Ekonomicznym Młodych Liderów, odbywające się w Nowym Sączu. Wydarzenie jest przedsięwzięciem partnerskim Forum Ekonomicznego.
Podsekretarz stanu w resorcie gospodarki morskiej była gościem panelu pn. „Tu bije serce innowacji – Nowy Sącz – Polska – Europa”. Pani wiceminister wspominała o pozytywnych zmianach, które stale zachodzą w sektorze gospodarki morskiej, żeglugi śródlądowej oraz przetwórstwa rybnego. Podkreśliła, że powodem sukcesów jest właśnie innowacyjne podejście oraz otwarte umysły specjalistów i ludzi biznesu, którzy są związani z branżą.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych