pc
Emir Kataru szejk Tamim ibn Hamad Al-Sani zapowiedział w piątek w Berlinie, że jego kraj chce w ciągu pięciu lat zainwestować w Niemczech 10 miliardów euro. Katar poszukuje sposobów przełamania polityki izolacji prowadzonej wobec niego przez Arabię Saudyjską.
"Katar wyraża zamiar zainwestowania w ciągu najbliższych pięciu lat 10 miliardów dolarów w niemiecką gospodarkę" - oświadczył katarski przywódca podczas ceremonii otwarcia w Berlinie forum ekonomicznego Katar-Niemcy, w której wzięła udział kanclerz Angela Merkel.
Inwestycje te mają być skoncentrowane w sektorze samochodowym i technologicznym oraz bankowym, które są tradycyjnymi filarami niemieckiej gospodarki.
Emir nie zdradził innych szczegółów planu.
Jak przypomina niemiecki dziennik "Handelsblatt", Katar już obecnie jest jednym z najważniejszych akcjonariuszy niemieckiej giełdy poprzez udział jego kapitału w takich prestiżowych grupach jak Siemens, Volkswagen, a także Deutsche Bank.
5 czerwca 2017 roku Zjednoczone Emiraty Arabskie, Arabia Saudyjska, Bahrajn i Egipt zerwały stosunki z Katarem, oskarżając go o wspomaganie ruchów terrorystycznych, zbliżenie z Iranem i podkopywanie stabilizacji w regionie.
Niemcy są po USA i Chinach głównym europejskim partnerem gospodarczym Kataru. Wartość wymiany między obu krajami po roku 2011 podwoiła się i wzrosła do 2,8 miliarda euro mimo lekkiego spadku w 2017 roku spowodowanego kryzysem dyplomatycznym w Zatoce.
Angela Merkel potwierdziła także, że Niemcy zamierzają uruchomić pierwszy terminal płynnego gazu ziemnego, którego Katar jest głównym światowym eksporterem.
Niemcy obok Turcji, jak podkreśla AFP, są mimo zawirowań politycznych w Zatoce Perskiej uprzywilejowanym rozmówcą Kataru w Europie i stosunki obu krajów układają się coraz lepiej.
Szejk Tamim ibn Hamad Al-Sani w połowie sierpnia zapowiedział już inwestycje rzędu 15 miliardów dolarów w Turcji, które powinny przyczynić się do wzmocnienia tureckiej waluty, osłabionej wskutek kryzysu w stosunkach z USA i wzajemnych sankcji gospodarczych.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych