pc
Powołując się na dyrektywy Unii Europejskiej, od lipca przyszłego roku estońskie Ministerstwo Środowiska chce zakazać korzystania w sklepach z bezpłatnych plastikowych reklamówek. Od 2019 roku natomiast ich cena ma się zwiększyć nawet do 1 euro za sztukę.
Jak podaje estońskie ministerstwo środowiska, jednorazowe torby mają negatywny wpływ na środowisko. Są także głównym źródłem zanieczyszczenia morza i szkodzą ludziom, którzy zwykle korzystają z nich zaledwie przez kilka minut.
Zgodnie z europejska dyrektywą, do 2019 roku bezpłatne jednorazówki mają zniknąć ze sklepów. Dodatkowo zużycie plastikowych toreb na osobę zostanie ograniczone do 90 rocznie. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez estońskie Ministerstwo Środowiska i Rejestr Handlowy, obecnie mieszkańcy tego kraju zużywają średnio na jedną osobę 40 reklamówek i aż 165 jednorazówek rocznie.
Nowe ustawodawstwo ma także ustalić cenę plastikowych toreb na poziomie znacznie wyższym niż obecnie. Reklamówki będą kosztować nawet 1 euro za sztukę. Zdaniem władz, zniechęci to konsumentów do ich używania, biorąc pod uwagę fakt, że średnia cena np. płóciennej torby to 0,75 euro.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych