pc
Poseł Andrzej Kobylarz (Kukiz’15) podjął interwencję u Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, w sprawie planowanych odpraw fitosanitarnych, jakie mają się rozpocząć w elbląskim porcie morskim z początkiem 2018 roku. Wojewódzka Inspekcja Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Olsztynie przeprowadziła nabór na stanowiska inspektora ds. kontroli granicznej, wyłaniając dwoje kandydatów z końcem marca br.
– Chciałbym, aby Minister Krzysztof Jurgiel wskazał co stoi na przeszkodzie uruchomieniu odpraw jeszcze w tym roku – tłumaczy przyczyny złożenia na ręce ministra zapytania poselskiego poseł Kobylarz. – Od momentu ogłoszenia wyników naboru, do planowanego uruchomienia odpraw fitosanitarnych upłynie dziewięć miesięcy. Kandydatów do pracy dobierano wśród ludzi z odpowiednim wykształceniem i umiejętnościami, nie sądzę zatem, aby przeszkolenie tych osób wymagało tylu miesięcy.
Wojewódzka Inspekcja Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Olsztynie wyniki naboru ogłosiła 24 marca br. Tymczasem zgodnie z projektem rozporządzenia Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, zmieniającego rozporządzenie ws. wykazu punktów wwozu, przez które można wprowadzać rośliny, produkty roślinne lub przedmioty, dokonywanie odpraw fitosanitarnych w elbląskim porcie stanie się możliwe dopiero od 1 stycznia 2018 r.
– Mamy w tej chwili sezon żeglugowy, największe obłożenie ładunkami w porcie – tłumaczy parlamentarzysta Kukiz’15. – Od wielu lat w porcie oczekuje się na możliwość odpraw fitosanitarnych, tymczasem wciąż zwlekamy z ich uruchomieniem. Mam nadzieję, że o ile nie będzie przeszkód proceduralnych, uda się przyspieszyć planowane otwarcie punktu kontroli granicznej. Tyle się mówi o konieczności rozwoju naszego portu, więc należy jak najszybciej stworzyć odpowiednie warunki do jego rozwoju. Chciałbym się dowiedzieć co tak naprawdę robią te osoby, skoro planowane uruchomienie punktu wwozu w Elblągu, nastąpić ma z początkiem przyszłego roku – kończy poseł Andrzej Kobylarz.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych