pc
Poseł Andrzej Kobylarz (Kukiz’15) podjął interwencję u Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, w sprawie planowanych odpraw fitosanitarnych, jakie mają się rozpocząć w elbląskim porcie morskim z początkiem 2018 roku. Wojewódzka Inspekcja Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Olsztynie przeprowadziła nabór na stanowiska inspektora ds. kontroli granicznej, wyłaniając dwoje kandydatów z końcem marca br.
– Chciałbym, aby Minister Krzysztof Jurgiel wskazał co stoi na przeszkodzie uruchomieniu odpraw jeszcze w tym roku – tłumaczy przyczyny złożenia na ręce ministra zapytania poselskiego poseł Kobylarz. – Od momentu ogłoszenia wyników naboru, do planowanego uruchomienia odpraw fitosanitarnych upłynie dziewięć miesięcy. Kandydatów do pracy dobierano wśród ludzi z odpowiednim wykształceniem i umiejętnościami, nie sądzę zatem, aby przeszkolenie tych osób wymagało tylu miesięcy.
Wojewódzka Inspekcja Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Olsztynie wyniki naboru ogłosiła 24 marca br. Tymczasem zgodnie z projektem rozporządzenia Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, zmieniającego rozporządzenie ws. wykazu punktów wwozu, przez które można wprowadzać rośliny, produkty roślinne lub przedmioty, dokonywanie odpraw fitosanitarnych w elbląskim porcie stanie się możliwe dopiero od 1 stycznia 2018 r.
– Mamy w tej chwili sezon żeglugowy, największe obłożenie ładunkami w porcie – tłumaczy parlamentarzysta Kukiz’15. – Od wielu lat w porcie oczekuje się na możliwość odpraw fitosanitarnych, tymczasem wciąż zwlekamy z ich uruchomieniem. Mam nadzieję, że o ile nie będzie przeszkód proceduralnych, uda się przyspieszyć planowane otwarcie punktu kontroli granicznej. Tyle się mówi o konieczności rozwoju naszego portu, więc należy jak najszybciej stworzyć odpowiednie warunki do jego rozwoju. Chciałbym się dowiedzieć co tak naprawdę robią te osoby, skoro planowane uruchomienie punktu wwozu w Elblągu, nastąpić ma z początkiem przyszłego roku – kończy poseł Andrzej Kobylarz.
XII Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego na Uniwersytecie Gdańskim
MFW: Nieefektywna ochrona infrastruktury krytycznej w RP przed atakami w cyberprzestrzeni
Umowa o budowę statku – skutki „permissible delay”
Saab i Damen nie mogą się pogodzić z porażką w przetargu na niderlandzką "Orkę". Pójdą na noże z Naval Group?
Czarter na czas – naruszenie obowiązku płatności „hire”
Katastrofa mostu w Baltimore przyczyną strat dla żeglugi