28 września w ramach konferencji Future - Ready Shipping 2015 zorganizowanej w Singapurze przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO) rozpoczęto Global Maritime Energy Efficiency Partnerships Project (GloMEEP), który ma na celu poprawę efektywności energetycznej transportu morskiego w krajach rozwijających się.
Środki finansowe dla dwuletniego projektu zostały zatwierdzone w lipcu. Międzynarodowa Organizacja Morska będzie teraz realizować projekt, który wyznacza początek nowego planu tworzenia partnerstw globalnych, regionalnych i krajowych realizujących zadania w zakresie efektywności energetycznej w transporcie morskim.
W spotkaniu towarzyszącym uruchomieniu GloMEEP uczestniczyli przedstawiciele wiodących krajów pilotażowych w projekcie, na które składają się: Argentyna, Chiny, Gruzja, Indie, Jamajka, Malezja, Maroko, Panama, Filipiny i RPA. Kraje te będą prowadzić wspólne działania związane z regulacjami prawnymi, kwestiami politycznymi i wspieraniem rządów krajowych i regionalnych oraz tworzenia innowacji w branży, tak aby skutecznie realizować wymagania IMO dotyczące efektywności energetycznej.
Trzecie badanie Międzynarodowej Organizacji Morskiej w sprawie emisji gazów cieplarnianych przez statki (2014) szacuje, że międzynarodowa żegluga emitowała 796 mln ton dwutlenku węgla w 2012 roku, w porównaniu z 885 mln ton w 2007 roku , co stanowił 2,2% globalnej emisji CO2 w 2012 i spadek w porównaniu do 2,8% w roku 2007. Jednak prognozy z przeprowadzonych badań zakładających standardowe scenariusze rozwoju żeglugi przewidują wzrost emisji CO2 dla międzynarodowego transportu morskiego od 50 proc. do 250 proc. w okresie do roku 2050, w zależności od rozwoju sytuacji gospodarczej i energetycznej.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych