Polityka zerowej tolerancji wobec nielegalnego handlu dzikimi zwierzętami (IWT) była jednym z kilku działań uzgodnionych 9 grudnia 2015 przez członków United for Wildlife.
Członkowie grupy, w tym Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO), uzgodnili tekst deklaracji zawierającej zobowiązania do walki z IWT, która ma zostać podpisana w marcu przyszłego roku. Wiele podmiotów z sektora transportu zgodziło się wdrożyć politykę zerowej tolerancji poprzez brak uczestnictwa w świadomym ułatwianiu lub tolerowaniu nielegalnego handlu dzikimi zwierzętami lub nielegalnymi produktami przyrody. Polityka będzie zawarta w dokumentach, takich jak warunki przewozu, zatrudnienia i umowy z klientami, a także w materiałach marketingowych.
Deklaracja zawiera również zobowiązanie do stworzenia zharmonizowanego mechanizmu wymiany informacji o nielegalnym handlu oraz oceny ryzyka w celu identyfikacji potencjalnych przesyłek IWT. Firmy będą również zachęcać do ustanowienia mechanizmów zgłaszania podejrzanych działań do organów egzekucyjnych oraz opracowania odpowiednich programów szkoleniowych dla personelu.
Zostanie także ustalony interdyscyplinarny zespół do pracy z lokalnymi organami celnymi i organami ścigania w celu opracowania systemu najlepszych praktyk do zwalczania nielegalnego handlu dzikimi zwierzętami w kluczowych portach, a Światowa Organizacja Celna i krajowe organy celne będą wspierane w rozwoju mechanizmów wykrywania i zapobiegania tego rodzaju przestępstwom.
Zobowiązania zawarte w deklaracji, o ile zostaną szerzej przyjęte przez sektor transportu, pomogą przerwać łańcuch pomiędzy dostawcami i konsumentami, i doprowadzić do znacznego zmniejszenia strefy nielegalnego handlu.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych