PMK
Prezes Międzynarodowej Izby Żeglugi (ICS) wyjawił w piątek, czego oczekuje od Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) w kwestii strategii redukcji emisji CO2 dla światowej żeglugi.
Esben Poulsson ostrzegł, że w przypadku braku planu dla światowej żeglugi, dojdzie do wprowadzenia regionalnych limitów emisji CO2, co nie będzie na rękę armatorom. Swoje plany emisji ma już nie tylko Unia Europejska, ale też Kanada i USA.
- Jesteśmy pewni, że IMO zaadaptuje się do ambitnej strategi emisji stworzonej podczas szczytu klimatycznego w Paryżu. Musi jednak wprowadzić długofalowy plan redukcji CO2, sięgający nawet połowy tego wieku – powiedział Poulsson.
ICS zastrzega, że IMO powinno wprowadzić te same limity dla całego sektora żeglugi, nie dla poszczególnych typów statków. Przy czym ten plan powinien być realistyczny, tak by nie pogrążyć rynku.
- Naprawdę ambitny plan redukcji CO2 będzie możliwy, gdy powstaną w pełni ekologiczne paliwa dla żeglugi. Na razie ich nie ma, ale wierzymy, że pojawią się w najbliższej przyszłości – powiedział Poulsson.
Raportowanie ESG – nowe obciążenia finansowe dla przedsiębiorców i brak polskich regulacji
Nowi wiceprezesowie w Zarządzie Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A.
XII Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego
Bandera, armator, wynagrodzenie - marynarskie podatki w praktyce
Ubezpieczenia Kadłuba i Maszyn (Hull & Machinery) – podstawowe ryzyka morskie jednostek pływających
Krzysztof Trofiniak prezesem Polskiej Grupy Zbrojeniowej S.A.