PMK
Prezes Międzynarodowej Izby Żeglugi (ICS) wyjawił w piątek, czego oczekuje od Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) w kwestii strategii redukcji emisji CO2 dla światowej żeglugi.
Esben Poulsson ostrzegł, że w przypadku braku planu dla światowej żeglugi, dojdzie do wprowadzenia regionalnych limitów emisji CO2, co nie będzie na rękę armatorom. Swoje plany emisji ma już nie tylko Unia Europejska, ale też Kanada i USA.
- Jesteśmy pewni, że IMO zaadaptuje się do ambitnej strategi emisji stworzonej podczas szczytu klimatycznego w Paryżu. Musi jednak wprowadzić długofalowy plan redukcji CO2, sięgający nawet połowy tego wieku – powiedział Poulsson.
ICS zastrzega, że IMO powinno wprowadzić te same limity dla całego sektora żeglugi, nie dla poszczególnych typów statków. Przy czym ten plan powinien być realistyczny, tak by nie pogrążyć rynku.
- Naprawdę ambitny plan redukcji CO2 będzie możliwy, gdy powstaną w pełni ekologiczne paliwa dla żeglugi. Na razie ich nie ma, ale wierzymy, że pojawią się w najbliższej przyszłości – powiedział Poulsson.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych