pc
Prezydent Turcji Recep Tayyip Erdogan wezwał prezydentów Rosji i Ukrainy, Władimira Putina i Petra Poroszenkę, by napięcia między swoimi krajami rozwiązywali na drodze dialogu i szukali rozwiązań dyplomatycznych - informuje w środę agencja Reutera.
O tym, że Erdogan rozmawiał przez telefon z Putinem oraz osobno z Poroszenką, poinformowały źródła w jego kancelarii. Tematem rozmów był incydent, do którego doszło w niedzielę w Cieśninie Kerczeńskiej.
Według przesłanego PAP oświadczenia służb prasowych Poroszenki w rozmowie telefonicznej z ukraińskim prezydentem Erdogan potępił eskalację konfliktu i agresywne działania Federacji Rosyjskiej wobec Ukrainy.
"Prezydent Ukrainy zaapelował do prezydenta Turcji o wzmożenie nacisków na Rosję w celu uwolnienia ukraińskich marynarzy i okrętów" – przekazała w komunikacie administracja Poroszenki. "Rozmówcy ustalili, że prezydent Turcji poruszy kwestię ukraińską na szczycie G20 w Buenos Aires" – głosi oświadczenie.
W niedzielę siły specjalne Rosji w Cieśninie Kerczeńskiej łączącej Morze Azowskie z Czarnym zatrzymały trzy niewielkie okręty ukraińskie - holownik Jany Kapu i małe kutry opancerzone Berdiańsk i Nikopol. Okręty płynęły z Odessy do Mariupola, ukraińskiego portu nad Morzem Azowskim. Rosjanie staranowali holownik i ostrzelali jednostki, w wyniku czego kilka osób zostało rannych. Rosjanie zatrzymali 24 ukraińskich marynarzy, którym zarzuca się nielegalne przekroczenie swojej granicy państwowej.
Rosja twierdzi, że ukraińskie okręty wpłynęły na jej wody terytorialne, czyli 12-milowy pas wód przybrzeżnych. Ukraińska marynarka wojenna ocenia, że jednostki dokonały tzw. nieszkodliwego przepływu, czyli dozwolonej przez prawo szybkiej i nieprzerwanej żeglugi przez morze terytorialne.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych