ew
Polska przyjmie euro wtedy, kiedy będzie to korzystne dla polskiej gospodarki i dla polskich obywateli – powiedział szef kancelarii premiera Michał Dworczyk pytany, czy Polska powinna przyjąć szybciej euro w świetle deklaracji Paryża i Berlina ws. stworzenie odrębnego budżetu strefy euro.
W piątkowej rozmowie z dziennikarzami Dworczyk dodał, że „w tej chwili nie ma żadnych prac prowadzonych związanych z przyjęciem wspólnej waluty”.
„Deklaracje, które usłyszeliśmy od kanclerz Merkel i prezydenta Francji są bardziej takim przejawem wzmacniania sojuszu francusko-niemieckiego niż konkretnymi zapowiedziami, dlatego że tam nie ma szczegółów, nie ma konkretów, a w wypowiedziach polityków francuskich i niemieckich jest bardzo dużo różnic, nawet co do wielkości tego wspólnego budżetu jest więcej pytań niż odpowiedzi” – powiedział szef kancelarii premiera.
Prezydent Francji Emmanuel Macron i kanclerz Niemiec Angela Merkel ogłosili we wtorek, że Paryż i Berlin opowiadają się za wspólnym budżetem strefy euro.
Według francuskiego prezydenta, budżet mógłby obowiązywać już w 2021 r. Macron zastrzegł jednak, że warunkiem jego powstania jest zgoda pozostałych państw strefy euro, zaś wysokość budżetu oraz sposób jego finansowania mają zostać ustalone przez ministrów państw eurolandu pod koniec roku.
Z kolei kanclerz Merkel stwierdziła, że "otwiera się nowy rozdział" w reformach Unii Europejskiej i podkreśliła, że budżet strefy euro służyłby inwestycjom oraz zmniejszaniu różnic między państwami UE. Budżet unii walutowej - dodała - ma też chronić kraje strefy przed kryzysami.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych