pc
Z radością i zadowoleniem przyjąłem zainteresowanie partnerską relacją Niemiec z krajami Trójmorza - oświadczył we wtorek prezydent Andrzej Duda, gdy prezydent RFN Frank-Walter Steinmeier powiedział, że skorzysta z zaproszenia do współpracy w ramach Trójmorza.
Podczas wspólnej konferencji prasowej obu prezydentów w Berlinie, Steinmeier został zapytany, czy inicjatywa Trójmorza godzi w jedność Unii Europejskiej oraz skąd zainteresowanie Niemców tą inicjatywą. Z kolei Duda został zapytany, co sądzi o chęci dołączenia do inicjatywy Trójmorza przez Niemcy.
Steinmeier odpowiedział, że podobnymi formatami do Trójmorza interesował się już wcześniej. Dodał, że takie formaty powinny służyć dobru Europy. "Inicjatywa Trójmorza nie jest skierowana przeciwko Europie" - ocenił.
Prezydent RFN powiedział adresując swoje słowa do polskiego prezydenta, że bardzo się cieszy, iż Niemcy zostały zaproszone do tej inicjatywy. "Jako Niemcy skorzystamy z tej możliwości" - zapewnił. Z kolei prezydent Duda poinformował, że przyjął "z radością i zadowoleniem" fakt, że Niemcy są zainteresowane partnerską relacją z krajami Trójmorza. "Im więcej przyjaciół, zwłaszcza wśród wielkich państw Unii Europejskiej, ta inicjatywa środkowoeuropejska ma tym lepiej dla tej inicjatywy" - powiedział. "Jeżeli partnerem Trójmorza są Stany Zjednoczone, jeżeli partnerem Trójmorza są Niemcy, jeżeli w jakimś sensie kraje Trójmorza współpracują z Chinami (...) to powiedzmy sobie otwarcie - to chyba jest słuszny kierunek, żeby mieć partnerów wśród największych światowych gospodarek" - dodał.
"Forma współpracy Trójmorza jest nie tylko formatem współpracy w ramach Unii Europejskiej. W moim odczuciu od samego początku jest on jak najbardziej prounioeuropejski" - powiedział Duda.
Dodał, że jednym z dążeń UE jest równy rozwój infrastruktury w ramach UE. Podkreślił, że wciąż jest różnica między Europą Zachodnią a Europą Środkową w tej kwestii.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych