pc
Czeski socjaldemokratyczny minister spraw zagranicznych Tomasz Petrziczek potępił w poniedziałek zatrzymanie przez Rosję koło Cieśniny Kerczeńskiej dwóch ukraińskich kutrów artyleryjskich i holownika po uprzednim uniemożliwieniu im wejścia na Morze Azowskie.
"Jestem bardzo zaniepokojony ostatnimi wydarzeniami na Morzu Azowskim, gdzie doszło koło Cieśniny Kerczeńskiej do incydentu zbrojnego. Stanowczo wzywamy do deeskalacji sytuacji. Tak jak nie do przyjęcia jest dla nas aneksja ukraińskiego Krymu przez Rosję, nie do przyjęcia jest dla nas aneksja wód Morza Azowskiego" - napisał Petrziczek na Twitterze.
W swym oficjalnym oświadczeniu czeskie MSZ wyraziło zaniepokojenie eskalacją napięcia w rejonie Krymu i potępiło użycie przez Rosję siły wobec ukraińskich okrętów.
"Blokowanie przez Federację Rosyjską swobodnej żeglugi przez Cieśninę Kerczeńską uważamy za poważne naruszenie prawa międzynarodowego. Republika Czeska wzywa do utrzymania swobodnego dostępu do Morza Azowskiego, poszanowania integralności terytorialnej i suwerenności Ukrainy oraz natychmiastowego uwolnienia zatrzymanych marynarzy i okrętów. Apelujemy do obu stron o powściągliwość" - głosi komunikat prasowy MSZ.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych