Do 2020 roku Chiny rozpoczną rejsy turystyczne na sporne wyspy Spratly na Morzu Południowochińskim - podały w środę państwowe media. Jak ocenia Reuters, plany te zapewne zaniepokoją państwa, które toczą z Chinami spory terytorialne o wyspy na tym morzu.
Organizacja regularnych rejsów na wyspy Spratly jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie - pisze oficjalna chińska gazeta "China Daily". Rejsy mają wyruszać z prowincji Hajnan, w skład której wchodzi chińska wyspa Hajnan na Morzu Południowochińskim wraz z okolicznymi archipelagami.
Jak zauważa Reuters, plany chińskich władz mogą zirytować Stany Zjednoczone i ich sojuszników w regionie, którzy kwestionują roszczenia Pekinu.
Chiny z kolei uważają, że ich prawa do archipelagu Spratly i Wysp Paracelskich wynikają z przyczyn historycznych. Ostatnio zbudowały tam siedem sztucznych wysp, w tym kilka z lądowiskami dla samolotów. Na jednej z wysp Pekin miał zainstalować nowoczesny system pocisków ziemia-powietrze, co wywołało zaniepokojenie m.in. Filipin, Wietnamu, Malezji, Brunei i Tajwanu. Pekin jednak stoi na stanowisku, że jego działania mają służyć jedynie zaspokajaniu potrzeb cywilnych.
Od 2013 roku Chiny organizują rejsy wycieczkowe na Wyspy Paracelskie, które Pekin kontroluje od lat 70. XX wieku. Jak zauważa Reuters, wyspy te leżą bliżej chińskiego wybrzeża niż archipelag Spratly. Zdaniem ekspertów, na których powołuje się agencja, rozwój chińskiej infrastruktury turystycznej w kierunku bardziej oddalonych wysp Spratly może pierwszy raz zagwarantować Pekinowi stałą obecność w samym sercu Azji Południowo-Wschodniej.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych