PMK
Państwo nie miało możliwości pomóc Porcie Holding. Długi były za duże - powtórzył przed sądem w Szczecinie Jacek Piechota, były minister gospodarki – donosi Radio Szczecin.
Trwa proces przeciwko Skarbowi Państwa przed sądem okręgowym w Szczecinie. Stoczniowcy domagają się 32 mln złotych rekompensaty za straconą wartość udziałów holdingu stoczniowego. W tej sprawie sąd zdążył już przesłuchać byłego ministra skarbu państwa Wiesława Kaczmarka oraz byłego posła Arkadiusza Litwińskiego. Niedługo zeznawać będzie także Leszek Miller.
- Tłumaczyłem sądowi, dlaczego Skarb Państwa nie udzielił gwarancji kredytowych holdingowi stoczniowemu - mówi Jacek Piechota. - Zarzut Piotrowskiego "and company" jest taki, że rząd nie dał im pieniędzy i nie uratował stoczni. To było nie do zrealizowania w sytuacji, kiedy zobowiązania były tam na poziomie blisko dwóch miliardów złotych.
- Zawsze opowiada to samo o upadku holdingu stoczniowego - tak ocenił zeznania byłego ministra gospodarki Jacka Piechoty, były prezes stoczni Krzysztof Piotrowski. - Znowu opowiada bajki, jak to się martwił o losy stoczni.
Proces o odszkodowanie toczy się z powództwa stoczniowców. Pod pozwem podpisało 2200 osób domagających się rekompensat. Ich zdaniem rząd specjalnie doprowadził do upadku Porta Holding, odmawiając mu pomocy.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych