pc
Jako "bezprawne" określiła w poniedziałek ambasador USA przy ONZ Nikki Haley zajęcie przez Rosję w niedzielę trzech okrętów ukraińskiej marynarki wojennej w rejonie Krymu. Takie działanie czyni, że "niemożliwe" stają się "normalne relacje" na linii Waszyngton-Moskwa - oświadczyła.
"Jak wielokrotnie mówił prezydent mojego kraju (Donald Trump), Stany Zjednoczone opowiadają się za normalnymi stosunkami z Rosją. Ale bezprawne działania takie jak te to uniemożliwiają" - powiedziała amerykańska dyplomatka na posiedzeniu Rady Bezpieczeństwa ONZ, zwołanym w trybie pilnym w związku z eskalacją napięcia między Rosją a Ukrainą. Wezwała Rosję do zwrócenia ukraińskich okrętów i uwolnienia ich załóg.
Haley oznajmiła, że zajęcie trzech ukraińskich statków było "oburzającym naruszeniem suwerennego terytorium Ukrainy" i "aroganckim aktem, który społeczność międzynarodowa musi potępić".
W niedzielę trzy ukraińskie niewielkie okręty wojenne - dwa kutry oraz holownik - które płynęły z Odessy do ukraińskiego portu w Mariupolu nad Morzem Azowskim, zostały ostrzelane, a następnie przejęte przez rosyjskie siły specjalne. Rosja oskarżyła ukraińskie jednostki o wpłynięcie na jej wody terytorialne. Ukraina uznała działania Rosjan za akt agresji.
W poniedziałek władze Rosji oznajmiły, że niedzielny incydent był jakoby zaplanowaną przez Ukrainę prowokacją. Również media państwowe, jak np. Rossija24, nie używają na określenie incydentu innych słów niż "prowokacja" ze strony władz Ukrainy.
Do incydentu doszło w Cieśninie Kerczeńskiej na Morzu Czarnym na wschód od Półwyspu Krymskiego, przed mostem wybudowanym przez Rosję po aneksji Krymu.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych