pc
Ministerstwu Infrastruktury i Budownictwa zależy, aby realizacja autostrady D11 po stronie czeskiej i trasy S3 po stronie polskiej odbywała się równolegle - poinformował w poniedziałek szef resortu Andrzej Adamczyk.
Szef resortu infrastruktury i budownictwa wraz z czeskim odpowiednikiem Danem Tokiem uczestniczył w otwarciu odcinka czeskiej autostrady D11 Osicky-Hradec Kralove.
"To bardzo dobra wiadomość dla obu stron, a przede wszystkim dla mieszkańców przygranicznych regionów i wszystkich przyszłych użytkowników tej drogi. Pamiętajmy, że autostrada D11 łączy się z przygranicznym odcinkiem drogi ekspresowej S3. Dlatego zależy nam, żeby realizacja D11 i S3 odbywała się równolegle, co umożliwi skuteczne usunięcie wąskiego gardła" – powiedział cytowany w komunikacie Adamczyk.
Minister Tok powiedział z kolei, że budowa autostrady D11 będzie kontynuowana na czterech pododcinkach w kierunku granicy z Polską. Dodał, że powinny one być oddawane do użytku w latach 2021-2024.
"Budowa przygranicznych odcinków S3 i D11 to jedno z kluczowych zadań infrastrukturalnych w naszych relacjach. Inwestycja jest bardzo oczekiwana przez mieszkańców obu państw. Jestem przekonany, że połączone wysiłki naszych rządów przyczynią się do jej realizacji. Rozwój połączeń transportowych na osi północ–południe jest znaczącym impulsem do aktywizacji i rozwoju gospodarczego całej Europy centralnej" – powiedział Adamczyk.
Przed miesiącem Adamczyk mówił, że droga ekspresowa S3 będzie gotowa do granicy z Czechami do 2023 r. i dodał, że droga S3 poprzez czeską autostradę D11 włączy się w sieć transportową Republiki Czeskiej i w efekcie dalej na południe Europy.
Trasa S3 łączy wybrzeże Polski z paneuropejskimi korytarzami transportowymi. Prowadzi od zespołu portów morskich Świnoujście-Szczecin, wzdłuż zachodniej granicy kraju, przez ośrodki miejskie Gorzowa Wlkp. i Zielonej Góry, Zagłębie Miedziowe (Głogów, Lubin, Polkowice, Legnica) do południowej granicy z Czechami.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych