pc/MR
W ramach Programu Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 podpisano już 900 umów o dofinansowanie na łączną kwotę 77,2 mld zł, w tym 43,9 mld ze środków unijnych, wykorzystując ponad 40 proc. alokacji przewidzianej na program.
Dziewięćsetna umowa o dofinansowanie została podpisana 18 sierpnia na realizację projektu „Ochrona przed powodzią miasta Słubice”. Inwestycja jest finansowana w ramach działania 2.1. Adaptacja do zmian klimatu wraz z zabezpieczeniem i zwiększeniem odporności na klęski żywiołowe, w szczególności katastrofy naturalne oraz monitoring środowiska.
Inwestycja dotyczy terenu miejscowości: Słubice, Nowy Lubusz i Drzecin znajdujących się w powiecie słubickim w województwie lubuskim. Teren gminy Słubice przed zalaniem chronią wały przeciwpowodziowe. Mają one jednak dość niekorzystny przebieg względem koryta rzeki, powodując w wielu miejscach zwężenie międzywala, co w momencie wezbrania i wystąpienia wody z koryta prowadzi do jej spiętrzenia, narażając wały na utratę stateczności i zwiększając ryzyko ich przerwania.
Podstawowym celem strategicznym realizacji projektu jest zapewnienie bezpieczeństwa przeciwpowodziowego dla zabudowy mieszkaniowej miasta i gminy Słubice. Przedsięwzięcie składa się z następujących czterech komponentów:
1. Rozbudowa istniejącego wału rzeki Odry,
2. Budowa wału okrężnego,
3. Odbudowa Czarnego Kanału,
4. Odbudowa Raczej Strugi.
Beneficjentem projektu jest Lubuski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Zielonej Górze.
Wartość przedsięwzięcia to 143 mln zł, z czego 115,3 mln zł stanowi dofinansowanie z funduszy unijnych.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych