PMK
Duński koncern żeglugowy liczy, że przychody pochodzące z zakupionego Hamburg Sud zrekompenusją 60 proc. spadek przychodów sektora energii firmy.
Maersk we wrześniu zapowiedział gruntowną restrukturyzację i wydzielenie sektora energetycznego od reszty oddziałów firmy. Chodziło oto, by straty z sektora energetycznego, który obejmuje poszukiwanie i wydobycie ropy nie obciążął głównej działalności koncernu - transportu i logistyki.
W zeszłym roku przychód z oddziału energetycznego Maerska wyniósł 9,8 mld dolarów. W tym samym czasie przychód Hamburg Sud był trochę mniejszy - 6 mld dolarów.
- Plaujemy nadrobić spadek przychodów poprzez organiczny wzrost - powiedział prezes Maerska Soren Skou.
Hamburg Sud to obecnie 7 największy armator kontenerowy na świecie, mający w swojej flocie 130 kontenerowców. Te jednostki pływają głównie po szlakach Północ-Południe. Teraz statki dołączą do i tak wielkiej floty (600 kontenerowców) Maerska.
- Przejęcie Hamburg Sud to dla nas przede wszystkim zwiększenie obecności w handlu w rejonie Ameryki Łacińskiej. Połączenie naszych sieci logistycznych w tym regionie spowoduje także spadek kosztów - powiedział Sorek Skou, prezes Maerska.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny