Polskie i międzynarodowe przepisy podatkowe zobowiązują polskiego marynarza do samodzielnej pracy nad prawidłową relacją z urzędem skarbowym w Polsce. A to oznacza pełną odpowiedzialność. Marynarz musi mieć pełną wiedzę, doświadczenie i kompetencje do podejmowania decyzji w swoich sprawach podatkowych.
A armatorzy, pracodawcy i agencje crewingowe coraz bardziej zdają sobie sprawę właśnie z tych marynarskich problemów.
Marynarz TAX sp. z o.o. już od ponad roku wychodzi naprzeciw potrzebom polskich marynarzy chcących zabezpieczyć jak najlepiej swoje interesy majątkowe (zwłaszcza te na lądzie). Wspólnie z Polaris Maritime Services Ltd Marynarz TAX sp. z o.o. dostrzegli w tym morzu zależności przestrzeń do współpracy, która usprawni docieranie przez marynarzy do wsparcia prawno-podatkowego. Wsparcia, którego potrzebują, gdy wybierają drogę zawodową i następnie „płyną bezpiecznie do wybranego portu”.
– W POLARIS wiemy, że ułatwienie marynarzowi dotarcia do rzetelnej wiedzy co do zobowiązań podatkowych w Polsce, właśnie wtedy, gdy szuka zatrudnienia i decyduje się na dany kontrakt, jest bardzo potrzebne – mówi Paweł Kmieciak dyrektor ds. operacyjnych w POLARIS – konsekwencje majątkowe są przecież dla marynarza kluczowe przy podejmowaniu decyzji zawodowych. Chcemy, żeby kandydat do pracy na morzu czuł się możliwie jak najbezpieczniej w swojej odpowiedzialności za kwestie podatkowe.
POLARIS jest jedną z najstarszych agencji crewing’owych na polskim rynku, działa nieprzerwanie od 1991 roku. Poszukuje kandydatów do pracy na morzu, szkoli i certyfikuje, wprowadza na pokład. W ostatnich latach z powodzeniem wprowadza usługi pełnego zarządzania załogą w oparciu o formularz A1. Posiada krajowy certyfikat MLC i certyfikat LRQA ISO 9001:2015 od 1996 roku.
A wsparcie ze strony Marynarz TAX nie polega tylko na usługach prawno - podatkowych. To edukacja i upowszechnianie wiedzy. A przy tym oswajanie tematyki, która kojarzy się wielu osobom nieco na wyrost z groźnym polskim urzędem skarbowym, czyli: przymusem i utratą znacznej części dochodów.
Marynarz, który musi radzić sobie w zmieniających się realiach gospodarki morskiej, potrzebuje odpowiedzi na pytania związane z pochodzeniem swoich dochodów i zobowiązaniami, jakie wynikają z każdego kontraktu z osobna lub wszystkich razem. Dochodzą do tego sprawy związane z krokami majątkowymi w Polsce (np. wynajem mieszkań, czy dodatkowa działalność).
– Pracodawca lub agencja to często pierwsi adresaci tych pytań. Uważamy, że warto budować relacje z podmiotami aktywnymi w najróżniejszych modelach zatrudnienia członków załóg. Wymiana wiedzy i doświadczeń prowadzi do wypracowania coraz lepszej odpowiedzi na potrzeby każdego z uczestników rynku crewingowego – podkreśla adw. Patryk Zbroja (wspólnik zarządzający Zbroja Adwokaci sp. k., która jest partnerem merytorycznym Marynarz TAX).
– Dlatego cieszymy się ogromnie z faktu, że Marynarz TAX nawiązuje partnerską współpracę z POLARIS! – dodaje adw. Katarzyna Lendzionowska (Marynarz TAX)
Dla marynarza oznacza to, że:
Początek roku to czas kompletowania dokumentów i analizy swojego modelu zatrudnienia tak, aby przygotować się na ewentualne kroki przed polskim urzędem skarbowym w lutym i kwietniu.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych