Do 2027 r. nakłady na oczyszczalnie, sieć kanalizacyjną itp. mogą sięgnąć prawie 25 mld zł. To niemal tyle, ile unijne sankcje, które grożą Polsce - pisze poniedziałkowy "Puls Biznesu".
"Mimo wysokich nakładów samorządy oraz firmy wodno-kanalizacyjne nie wypełniły zobowiązań akcesyjnych, dotyczących m.in. parametrów skanalizowania gospodarstw domowych i oczyszczania ścieków. Obecnie wraz z rządowymi urzędnikami pracują więc nad zmianą granic aglomeracji, by np. wyłączyć z nich część słabo zaludnionych obszarów, których nie opłaca się kanalizować. Dzięki temu wskaźniki mogą się nieco poprawić. Poprawki na papierze jednak nie wystarczą. Konieczne są także dalsze inwestycje kanalizacyjno-ściekowe. Dlatego Ministerstwo Klimatu i Środowiska rozpoczęło konsultacje dotyczące szóstej aktualizacji Krajowego Programu Oczyszczania Ścieków Komunalnych (KPOŚK)" - podaje "PB".
Według gazety w KPOŚK przewidziano "realizację zadań, które do końca 2027 r. pochłoną prawie 25 mld zł". "To kwota zbliżona do wysokości kar, które mogą spaść na Polskę za niewypełnienie zobowiązań akcesyjnych" - ocenia "PB" i dodaje, że ich poziom został oszacowany przez rządowych urzędników na ponad 5 mld EUR (22,5 mld zł).
"PB" podkreśla, że inwestycje pomogą uniknąć sankcji, poprawią stan środowiska i komfort życia mieszkańców. "W projekcie KPOŚK przewidziano modernizację 5211 km sieci kanalizacyjnej oraz różnorodne inwestycje w 1040 oczyszczalniach. Planowana jest również budowa 66 nowych oczyszczalni ścieków oraz 5777 km sieci kanalizacyjnej. Program zakłada także inwestycje w przydomowe oczyszczalnie oraz realizację projektów ułatwiających zagospodarowanie osadów ściekowych, np. w produkcji nawozów" - podaje "PB".(PAP)
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych